Витрати на навчання бухгалтера з метою отримання сертифіката з МСФЗ

Зміст статті:

ПРОБЛЕМА

Чи можна включити до складу податкових витрат витрати на навчання бухгалтера з метою отримання сертифіката з МСФЗ?

РІШЕННЯ

У листі від 18.01.2012 №731/5/14-1516 ДПС, відповідаючи на запитання, чи можна включити до складу податкових витрат витрати на навчання бухгалтера з метою отримання сертифіката з МСФЗ, відштовхується від норм абзацу другого підпункту 140.1.3 Податкового кодексу України (ПК).

Він право на податкові витрати ставить у залежність від того, чи є документ про освіту обов’язковою умовою для виконання певних умов ведення господарської діяльності. А оскільки йдеться про бухгалтерів, то відсилають до Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників. Мовляв, якщо у ньому є вимога про обов’язкову наявність такого сертифіката, то й витрати можна відобразити.

Це саме питання розглядав і Мінфін у листі від 13.02.2012 №31-08410-07-29/3418. Але він пішов простішим шляхом — Закон України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 №996-XIV не вимагає наявності у бухгалтера сертифіката з МСФЗ.

Якщо звернемося до Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників (далі — Довідник), зокрема щодо вимог до головних бухгалтерів, то побачимо, що у ньому нічого не сказано про наявність у бухгалтера спеціального сертифіката про знання норм МСФЗ тощо.

У Довіднику визначено, що головний бухгалтер, серед іншого:

забезпечує ведення бухгалтерського обліку, дотримуючись єдиних методологічних засад, встановлених Законом України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», з урахуванням особливостей діяльності підприємства і технології оброблення облікових даних;

забезпечує складання на основі даних бухгалтерського обліку фінансової звітності підприємства, підписання її та подання в установлені строки користувачам;

повинен знати положення (стандарти) бухгалтерського обліку та інші нормативно-правові акти Міністерства фінансів України щодо порядку ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності, а також методичні документи міністерства та інших центральних органів виконавчої влади щодо галузевих особливостей застосування положень (стандартів) бухгалтерського обліку;

повинен мати повну вищу освіту відповідного напряму підготовки (магістр, спеціаліст) та відповідний стаж роботи.

Тобто всього, що повинен знати і вміти головний бухгалтер, він має навчитися у навчальному закладі, що, слід розуміти, підтверджує документ про освіту. А де взяти знання і документ про освіту, якщо вимоги законодавства змінилися і бухгалтера цьому на початку його кар’єри не вчили? Або вчитися самотужки, або звернутися до якогось навчального центру.

Тому вважаємо, що, навіть якщо сертифікат з МСФЗ прямо не згадується в Довіднику як документ, який повинен бути у бухгалтера, а тим більше як документ для виконання певних умов ведення господарської діяльності підприємством, витрати на вивчення МСФЗ можна включити у податкові витрати як витрати на підвищення кваліфікації згідно з пунктом 1 підпункту 140.1.3 ПК. Головне, щоб навчальний центр надавав такі послуги.

Але можливо, що навчання бухгалтера за договором буде оформлено як інформаційно-консультаційні послуги. У такому випадку витрати на навчання будуть відображатись у податковому обліку на підставі норми підпункту 138.10.2 ПК у складі адміністративних витрат, спрямованих на обслуговування та управління підприємством.


Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Головбух"
Теми:


Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді