ПРОБЛЕМА
Підприємство має об’єкти основних засобів: офіс, складське приміщення. Були проведені роботи з прокладання телефонного кабелю для підключення телефонів. Як відображати в обліку проведені роботи — як основні засоби (включити до вартості ОЗ) чи як адміністративні витрати?
РІШЕННЯ
Пунктом 146.11 Податкового кодексу України визначено, що первісна вартість основних засобів (далі — ОЗ) збільшується на суму витрат, пов’язаних з ремонтом та поліпшенням об’єктів ОЗ (модернізація, модифікація, добудова, дообладнання, реконструкція), що приводить до зростання майбутніх економічних вигод, первісно очікуваних від використання об’єктів у сумі, що перевищує 10 відсотків сукупної балансової вартості всіх груп ОЗ, що підлягають амортизації, на початок звітного податкового року з віднесенням суми поліпшення на об’єкт ОЗ, щодо якого здійснюється ремонт та поліпшення.
Також пунктом 14 П(С)БО 7 «Основні засоби» визначено, що первісна вартість основних засобів збільшується на суму витрат, пов’язаних з поліпшенням об’єкта, що призводить до збільшення майбутніх економічних вигод, первісно очікуваних від використання об’єкта.
Витрати з прокладання телефонного кабелю для підключення телефонів є поліпшенням основних засобів й збільшує первісну вартість офісу та складського приміщення.
У податковому обліку знайдуть відображення, у вигляді нарахованої амортизації на ці ОЗ.
Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Головбух"