Як обліковувати представницькі витрати

Зміст статті:

ПРОБЛЕМА

Чи є витрати підприємства на проведення прийомів і презентацій з метою просування на ринок своєї продукції представницькими витратами? Чи можна такі витрати включати до складу витрат у податковому обліку?

РІШЕННЯ

Визначення представницьких витрат надано згідно з наказом Мінфіну «Про затвердження Норм коштів на представницькі цілі бюджетних установ та порядку їх витрачання» від 14.09.2010 № 1026 (далі — Наказ № 1026), зокрема, відповідно до пункту 2 цього наказу представницькі витрати — це витрати бюджетних установ на прийом і обслуговування іноземних представників і делегацій, які прибули на запрошення для проведення переговорів з метою здійснення міжнародних зв’язків, установлення та підтримання взаємовигідного співробітництва.

До представницьких витрат належать витрати, пов’язані з проведенням офіційного прийому представників, транспортним забезпеченням, заходами культурної програми, буфетним обслуговуванням під час переговорів, оплатою послуг перекладача, який не перебуває у штаті установи, оплатою номерів у готелях.

Вимоги Наказу № 1026, тобто норми коштів на представницькі цілі, є обов’язковими виключно для бюджетних установ, інші підприємства даний документ можуть використовувати як допоміжний (довідковий).

Так, витрати на проведення представницьких заходів можуть включатись до складу витрат, що враховуються при визначенні об’єкта оподаткування, за умови наявності належним чином оформлених первинних документів, обов’язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку та інших документів, що підтверджують зв’язок таких витрат з господарською діяльністю, а саме: наказом про проведення такого заходу, запрошенням іноземних представників (делегацій) та їх відповіді, кошторисом витрат, актами виконаних робіт, накладними на відпуск продукції, товарів зі складу, звітом про проведений захід тощо.

Податковим кодексом України визначено, що загальні корпоративні витрати, в тому числі організаційні витрати, витрати на проведення річних та інших зборів органів управління, представницькі витрати відносяться у податковому обліку до складу інших витрат, як адміністративні витрати (пп. 138.10.2 ПК).

Таким чином, представницькі витрати, підтверджені належно оформленими первинними документами, за умови наявності їх зв’язку з провадженням господарської діяльності включаються до складу витрат у податковому обліку.

Підготовлено експертами Системи «Експертус Податки»


Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Головбух"
Теми:


Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді