ПРОБЛЕМА
Чи правомірно включати витрати на маркетингові дослідження до складу податкових витрат підприємства? Вебінари для бухгалтерів 2025
РІШЕННЯ
Відповідно до підпункту 14.1.108 Податкового кодексу України (ПК) маркетингові послуги (маркетинг) — послуги, що забезпечують функціонування діяльності платника податків у сфері вивчення ринку, стимулювання збуту продукції (робіт, послуг), політики цін, організації та управління руху продукції (робіт, послуг) до споживача та післяпродажного обслуговування споживача в межах господарської діяльності такого платника податків. Крім іншого, до маркетингових послуг належать: послуги з розміщення продукції платника податку в місцях продажу, послуги з вивчення, дослідження та аналізу споживчого попиту, внесення продукції (робіт, послуг) платника податку до інформаційних баз продажу, послуги зі збору та розповсюдження інформації про продукцію (роботи, послуги).
Для включення витрат на маркетинг до складу витрат, що враховуються при визначенні об’єкта оподаткування, необхідно, щоб такі витрати були пов’язані з веденням господарської діяльності платника податку. Крім того, проведення маркетингових досліджень повинно бути належним чином документально оформлено. Тому з підприємством, що надаватиме маркетингові послуги, потрібно укласти відповідний договір, а факт отримання послуг оформити актом.
Згідно з підпунктом «г» підпункту 138.10.3 ПК витрати на рекламу та дослідження ринку (маркетинг), на передпродажну підготовку товарів як складова частина витрат на збут включаються до складу інших витрат, що враховуються при визначенні об’єкта оподаткування. Інші витрати визнаються витратами того звітного періоду, в якому їх було здійснено, згідно з правилами ведення бухгалтерського обліку (п. 138.5 ПК).
Знову зміни у законах? А щоб їх! І як тепер працювати? Як добре, що онлайн-помічник у системі «Експертус Головбух» і з робочими ситуаціями допоможе розібратися, і заспокоїть. Хутчіш тисніть на посилання і заручіться надійною підтримкою експертів 👇
Разом з тим слід вказати на деякі обмеження цього правила. Так, згідно з підпунктом 139.1.13 ПК витрати, понесені у зв’язку з придбанням у нерезидента послуг (робіт) з консалтингу, маркетингу, реклами в обсязі, що перевищує 4% доходу (виручки) від реалізації продукції,товарів, робіт, послуг (без урахування ПДВ та акцизного податку) за попередній рік, не включаються до складу витрат, що враховуються при визначенні бази оподаткування. Також до складу витрат не включаються у повному обсязі витрати, понесені у зв’язку з придбанням у нерезидента послуг (робіт) з консалтингу, маркетингу, реклами, якщо платежі здійснюються на користь особи-нерезидента, що має офшорний статус. Інших обмежень щодо віднесення витрат на маркетинг до складу витрат, які зменшують оподатковуваний прибуток, немає.
Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Головбух"