Відображаємо витрати на придбання канцтоварів

Зміст статті:

ПРОБЛЕМА

Підприємство для власних потреб придбало канцтовари: конверти, календарі, авторучки, буклети, пакети, блокноти. Чи можна віднести затрати на придбання канцтоварів до податкових витрат? Якщо так, то до яких саме видів витрат?

РІШЕННЯ

Нагадаємо, що існують два ключові критерії для віднесення витрат до податкових:

  • господарський характер витрат (пп. 14.1.27, пп. 14.1.36 Податкового кодексу України; ПК);

  • документальне підтвердження понесених затрат (п. 138.2 ПК).

Відповідно документально підтверджені затрати на придбання канцтоварів для здійснення господарської діяльності підприємства включають до податкових витрат. Вид витрат, дата їх визнання та відображення в Декларації з податку на прибуток залежить від напряму використання канцтоварів. Це можуть бути витрати, що формують собівартість продукції, або інші витрати (адміністративні чи ін.) (п. 138.4, п. 138.5, п. 138.10 ПК).

Переважно канцтовари застосовує адміністративний персонал для виконання своїх функцій. У такому випадку ці витрати включають до адміністративних (пп. «б» пп. 138.10.2 ПК). Адміністративні витрати визнають у періоді їх виникнення за правилами бухгалтерського обліку (п. 138.5 ПК).

Також можливий випадок, коли канцтовари придбали для використання виробничим персоналом. У такому разі ці затрати відносять до витрат, що формують собівартість продукції (товарів) (п. 138.4, п. 138.6 ПК). А останні визнають на дату переходу права власності на товар покупцю (п. 137.1 ПК).

На додаток зауважимо, що витрати на придбання канцтоварів мають можливість потрапити до податкових лише після їх відпуску в експлуатацію. Для його оформлення можна скористатися актом, лімітно-забірною карткою, накладною чи іншим первинним документом.

Підготовлено членами Експертної ради системи «Експертус Податки»


Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Головбух"
Теми:


Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді