ПРОБЛЕМА
Підприємство — платник ПДВ отримує послуги у неплатника ПДВ. Який документ є підставою відображення такої операції у реєстрі податкових накладних?
РІШЕННЯ
Згідно з пунктами 201.10 та 201.11 Податкового кодексу України документами, на підставі яких здійснюється облік операцій із придбання товарів/послуг, є товарні чеки або інші розрахункові документи, що засвідчують факт сплати ПДВ у зв’язку з придбанням товарів/послуг, або первинні документи, що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг.
Заповнення ІІ Розділу реєстру виданих та отриманих податкових накладних (далі — Реєстр) визначено у пункті 1 розділу ІV Порядку ведення реєстру виданих та отриманих податкових накладних, затвердженого наказом Мінфіну від 22.09.2014 № 958 (далі — Порядок № 958).
Отже, у розділу II Реєстру відображаються:
отримані податкові накладні;
розрахунки коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної;
митні декларації на ввезення товарів;
інші документи, на підставі яких здійснюється облік операцій із придбання товарів/послуг.
Таким чином, у графі 5 розділу ІІ Реєстру необхідно вказати номер платіжного документа, за яким було внесено попередню оплату. Документ, що засвідчує придбання товарів/послуг на митній території Україниу неплатника ПДВ, відображається в Реєстрі з позначенням НП (п. 2 розд. ІV Порядку № 958).
Підготовлено членами Експертної ради системи «Експертус Податки»
Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Головбух"