ПРОБЛЕМА
Статутний капітал акціонерного товариства сформовано шляхом здійснення внесків основними засобами (комп’ютери, принтери, ксерокс тощо). Їх було оприбутковано в обліку проводкою Д-т 15 К-т 46. Що з ними робити далі? Чи вводити в експлуатацію, чи амортизувати, як встановлювати строки корисного використання?
РІШЕННЯ
Основні засоби , отримані як внесок до статутного капіталу, можна експлуатувати (використовувати в господарській діяльності), як і будь-які інші, наприклад, придбані за кошти чи отримані безоплатно.
При їх оприбуткуванні, введенні в експлуатацію, обчисленні первісної вартості, визначенні строку корисного використання та порядку нарахування амортизації тощо слід керуватися нормами П(С)БО 7 «Основні засоби» (вирішення всіх цих питань належить до компетенції власника), а також нормами Податкового кодексу України (ПК).
Оскільки й бухгалтерське, й податкове законодавство прив’язує дату початку нарахування амортизації до дати введення об’єкта основних засобів в експлуатацію, то почати потрібно з акта введення основних засобів в експлуатацію.
Потім слід визначити методи амортизації у бухгалтерському (п. 26 П(С)БО 7) та податковому обліку (пп. 145.1.5 ПК) та встановити очікувані строки корисного використання, які у податковому обліку не повинні бути меншими, ніж визначені у пункті 145.1 ПК.
Підготовлено експертами Системи «Експертус Податки»
Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Головбух"