ПРОБЛЕМА
Фірма займається мережевим маркетингом. Один з видів діяльності, зазначений у довідці статистики — «Роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах». Чи може фірма з торговим патентом та РРО реалізувати товар кінцевому споживачу, не маючи пункту продажу?
РШЕННЯ
Роздрібна торгівля у неспеціалізованих магазинах передбачає торгівлю через магазин, асортимент якого включає широку (5 і більше) номенклатуру товарних груп (пп. 3.1.5 Інструкції щодо заповнення форм державних статистичних спостережень стосовно торгової мережі та мережі ресторанного господарства, затвердженої наказом Держкомстату від 24.10.2005 № 327).
Платниками збору за провадження деяких видів підприємницької діяльності є суб’єкти господарювання, які провадять торговельну діяльність у пунктах продажу товарів. Таку вимогу містить підпункт 267.1.1 Податкового кодексу України (ПК).
Тому для продажу товарів кінцевому споживачу через мережевий маркетинг фірма повинна обладнати пункт продажу (наприклад, оптову базу, склад-магазин тощо). Перелік пунктів продажу товарів встановлено підпунктом 14.1.211 ПК.
При цьому торговельна діяльність повинна здійснюватись відповідно до вимог Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів, затвердженого постановою КМУ від 15.06.2006 № 833, та інших нормативно-правових актів у цій сфері.
Підготовлено членами Експертної ради системи «Експертус Податки»
Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Головбух"