Як українцям за кордоном оформити або продовжити інвалідність
Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму
Якщо між Україною та країною перебування укладено міждержавну угоду
Рішення про встановлення інвалідності може ухвалюватися заочно або із використанням телемедицини — на підставі результатів медичного обстеження, проведеного у країні перебування.
Медичну інформацію передають компетентні органи цієї держави до Пенсійного фонду України, який, у свою чергу, направляє її до Центру оцінювання функціонального стану особи.
Центр забезпечує:
- переклад медичних формулярів українською мовою;
- проведення оцінювання функціонального стану;
- передання прийнятого рішення до Пенсійного фонду України.
На сьогодні міждержавні угоди діють із Польщею, Іспанією, Чехією, Болгарією, Естонією, Латвією, Литвою, Португалією та Словаччиною.
Якщо міждержавної угоди немає
Під час дії воєнного стану та протягом трьох місяців після його припинення або скасування експертні команди з оцінювання повсякденного функціонування особи приймають до розгляду медичні документи, видані у країні перебування, за винятком документів, виданих у росії або білорусі.
У медичних документах має бути зазначено:
- діагноз відповідно до Міжнародної класифікації хвороб десятого перегляду (МКХ-10);
- ступінь функціональних порушень;
- результати лабораторних і функціональних обстежень (виписки, консультації, результати досліджень тощо).
До таких документів необхідно додати засвідчений переклад українською мовою. Надіслати документи можна лікуючому лікарю поштою або засобами електронного зв’язку (електронна пошта, мобільні застосунки, соціальні мережі тощо).
На підставі отриманих матеріалів лікуючий лікар приймає рішення щодо необхідності направлення на оцінювання, після чого експертна команда може ухвалити рішення заочно або із використанням телемедицини.
За інформацією Мін’юсту