Маркетингові дослідження земельної ділянки

Стаття-подарунок від журналу «Головбух» 
Зміст статті:

ПРОБЛЕМА

Підприємство придбало земельну ділянку під будівництво виробничого приміщення у фізичної особи. Чи включається в поточну декларацію з податку на прибуток до складу податкових понесені витрати, пов’язані з придбанням землі, а також витрати на маркетингові дослідження щодо пошуку земельної ділянки, нотаріальні послуги з переоформлення права власності; ПДФО, утриманий із доходів нотаріуса та перерахований до бюджету? Чи збільшується на зазначені витрати балансова вартість земельної ділянки або вартість майбутнього будівництва?

РІШЕННЯ

Збільшувати вартість майбутнього будівництва на понесені витрати з придбання земельної ділянки не можна. Платник податку веде окремий облік операцій з продажу або купівлі землі як окремого об’єкта власності. Витрати, пов’язані з придбанням земельної ділянки під будівництво, не підлягають включенню до витрат за звітний податковий період та не підлягають амортизації (п. 147.1 Податкового кодексу України; ПК).

Що стосується витрат на маркетингові дослідження земельної ділянки, то відображати їх у поточній декларації не можна, тому що землю придбано не з метою продажу. Відповідно до підпункту 14.1.108 ПК маркетингові послуги (маркетинг) — послуги, що забезпечують функціонування діяльності платника податків у сфері вивчання ринку, стимулювання збуту продукції (робіт, послуг), політики цін, організації та управлінні руху продукції (робіт, послуг) до споживача та після продажного обслуговування споживача в межах господарської діяльності такого платника податків. До маркетингових послуг належать, у т. ч.: послуги з розміщення продукції платника податку в місцях продажу, послуги з вивчення, дослідження та аналізу споживчого попиту, внесення продукції (робіт, послуг) платника податку до інформаційних баз продажу, послуги зі збору та розповсюдження інформації про продукцію (роботи, послуги). Платник податку має право включити до складу податкових витрати на маркетинг щодо товарів (робіт, послуг), які продаються (надаються) таким платником. Тому маркетингові дослідження повинні бути безпосередньо пов’язані з господарською діяльністю.

Таким чином, у поточній декларації підприємство не може відобразити витрати з придбання землі, маркетингові дослідження щодо пошуку земельної ділянки, яка не продається, а також не має права надалі їх амортизувати. Тільки коли підприємство вирішить продати землю, воно матиме право збільшити свої витрати на раніше понесені витрати в податковому періоді, коли відбудеться збільшення доходів на суму від продажу земельної ділянки.

З приводу суми, сплаченої нотаріусові за переоформлення права власності, слід зазначити, що за наявності первинних документів (нотаріально засвідченого договору, рахунка нотаріуса) підприємство може включити до складу податкових витрат перераховану нотаріусові суму (з урахуванням сплаченого до бюджету ПДФО, утриманого із загальної суми, що належить нотаріусові) у податковому періоді здійснення правочину (абз. 1 п. 138.2 ПК).


Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Головбух"


Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді