ПРОБЛЕМА
Підприємство побудувало офісний центр. Майданчик перед ним виклали тротуарною плиткою, навколо облаштували пішохідні доріжки. Це необхідні витрати, та й суми значні. Чи можна їх віднести до складу податкових витрат підприємства? Вебінари для бухгалтерів 2025
РІШЕННЯ
Витрати на утримання підприємством прилеглої до офісного центру території не пов’язані з веденням ним господарської діяльності, тому не включаються до складу витрат.
Водночас, відповідно до Правил визначення вартості будівництва (ДСТУ Б Д.1.1-1:2013), затверджених наказом Мінрегіону від 05.07.2013 № 293, зазначені витрати включаються до вартості будівництва на підставі зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва у главі 7 «Благоустрій та озеленення території».
Витрати на тротуарну плитку та облаштування пішохідних доріжок збільшують балансову вартість будівлі (офісного центру) та підлягають амортизації. Відповідно до пункту 146.2 Податкового кодексу України амортизація об’єкта основних засобів нараховується помісячно, починаючи з місяця, що наступає за місяцем введення об’єкта основних засобів в експлуатацію.
Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Головбух"