Податкова соціальна пільга без заяви працівника: хто відповідає за ПДФО
Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення

Податкова соціальна пільга (ПСП) застосовується до нарахованого платнику податку місячного доходу у вигляді заробітної плати тільки за одним місцем його нарахування (виплати).
ПСП починають застосовувати до нарахованих доходів у вигляді заробітної плати з дня отримання роботодавцем заяви платника про застосування пільги та документів, що підтверджують таке право. Роботодавець відображає у податковій звітності всі випадки застосування або незастосування ПСП згідно з отриманими від платників заявами про застосування пільги, а також заявами про відмову від такої пільги.
Проте ПСП до зарплати держслужбовців застосовується під час її нарахування до завершення нарахування таких доходів без подання відповідних заяв, , але з поданням підтвердних документів для встановлення розміру пільги.
У випадку, якщо платник має право на застосування пільги за кількома підставами, то в заяві необхідно вказати, яким видом пільги платник хоче скористатись та додати відповідні підтвердні документи.
Розмір податкової соціальної пільги 2026
Якщо ж держслужбовець має право на підвищений розмір ПСП, то він повинен подати заяву, в якій зазначає якою саме пільгою він бажає користуватися, та додати до заяви підтвердні документи.
Особою, відповідальною за нарахування, утримання та сплату (перерахування) до бюджету податку з доходів у вигляді заробітної плати, є роботодавець, який виплачує такі доходи на користь платника (п. 171.1 Податкового кодексу України).
Отже, відповідальним за сплату податку на доходи фізичних осіб є працедавець, який застосував ПСП без отримання від працівника заяви про її застосування.
Джерело: ДПС в Івано-Франківській області
