Маркетингові послуги (маркетинг) — це послуги у сфері вивчення ринку, стимулювання збуту продукції (робіт, послуг), політики цін, організації та управлінні руху продукції (робіт, послуг) до споживача та післяпродажного обслуговування (пп. 14.1.108 Податкового кодексу України, ПК).
Одним із методів для просування товарів на ринку є сплата мотиваційних/стимулюючих виплат на користь суб’єктів господарювання, які придбавають товари у постачальника та здійснюють їх збут. Такі виплати, зокрема, за точність закупівельних прогнозів, виконання узгодженого плану закупівель, дотримання асортименту товарів, стимулюють збут продукції і відповідно є оплатою маркетингових послуг.
Поряд з тим об’єктом оподаткування ПДВ є операції з постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України (п. 185.1 ПК).
Отже, при виплаті офіційним дистриб’ютором винагороди покупцю за досягнення відповідних показників об’єктом оподаткування ПДВ є маркетингові послуги, надані покупцем дистриб’юторові. Відповідно мотиваційні/стимулюючі виплати, що сплачує офіційний дистриб’ютор покупцю, є компенсацією вартості цих послуг.
Тому покупець при отриманні від дистриб’ютора мотиваційних/стимулюючих виплат має визначити податкові зобов’язання з ПДВ, скласти податкову накладну і зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних. Своєю чергою у дистриб’ютора виникає право на формування податкового кредиту за такою податковою накладною.
Лист ДФС від 06.02.2017 № 2104/6/99-99-15-03-02-15