Стимулюючі виплати покупцям: ПДВ-зобов’язання та кредит

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Маркетингові послуги (маркетинг) — це послуги у сфері вивчення ринку, стимулювання збуту продукції (робіт, послуг), політики цін, організації та управлінні руху продукції (робіт, послуг) до споживача та післяпродажного обслуговування (пп. 14.1.108 Податкового кодексу України, ПК).

Одним із методів для просування товарів на ринку є сплата мотиваційних/стимулюючих виплат на користь суб’єктів господарювання, які придбавають товари у постачальника та здійснюють їх збут. Такі виплати, зокрема, за точність закупівельних прогнозів, виконання узгодженого плану закупівель, дотримання асортименту товарів, стимулюють збут продукції і відповідно є оплатою маркетингових послуг.

Поряд з тим об’єктом оподаткування ПДВ є операції з постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України (п. 185.1 ПК).

Отже, при виплаті офіційним дистриб’ютором винагороди покупцю за досягнення відповідних показників об’єктом оподаткування ПДВ є маркетингові послуги, надані покупцем дистриб’юторові. Відповідно мотиваційні/стимулюючі виплати, що сплачує  офіційний дистриб’ютор покупцю, є компенсацією вартості цих послуг.

Тому покупець при отриманні від дистриб’ютора мотиваційних/стимулюючих виплат має визначити податкові зобов’язання з ПДВ, скласти податкову накладну і зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних. Своєю чергою у дистриб’ютора виникає право на формування податкового кредиту за такою податковою накладною.

 Лист ДФС від 06.02.2017 № 2104/6/99-99-15-03-02-15

додаток

👇 Святкова пропозиція

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Річний перерахунок ПДВ: правила, строки, алгоритм

Річний перерахунок ПДВ за 2025 рік потрібен тим, хто має одночасно й оподатковувані, й неоподатковані податком доходи. Такі платники нараховують компенсуючі податкові зобов’язання з ПДВ, а потім проводять їхнє уточнення, тобто перерахунок ПДВ в кінці року. У консультації мова піде про те, як здійснити такий перерахунок, скласти розрахунок коригування до компенсуючих податкових накладних та як відобразити все це у податковій декларації
87905

Нерезидент повернув аванс: на яку дату коригувати ПДВ

Сплатили нерезиденту аванс за рекламні послуги. За першою подією склали і зареєстрували податкову накладну (ПН). Послуги він так і не надав. Ми розірвали угоду, і нерезидент повернув інвалюту. Гроші спочатку зарахували на розподільчий рахунок. На поточний — ще ні. Якою датою потрібно зробити розрахунок коригування (РК) до ПН? За яким курсом коригувати ПДВ?
178

Чи можна скласти зведену ПН, якщо склали для покупця кілька актів протягом місяця

Пригадаємо основні правила, за якими складають зведені податкові накладні. Підкажемо, коли замість звичайних податкових накладних можна оформити одну зведену, і чи не буде порушенням, якщо оформите зведену податкову накладну на ритмічні постачання лише в якомусь окремому звітному періоді, а в інші складатимете за правилом першої події
154

Витрати на маркетингові послуги: як підтвердити реальність і зв’язок із господарською діяльністю

Щоб включити маркетингові послуги до складу витрат і податкового кредиту, підприємство має надати податківцям переконливу доказову базу. З’ясуємо, які документи потрібні, які послуги вважають маркетинговими і як правильно підтвердити їх зв’язок із господарською діяльністю
538

Яким документом підтвердити дату отримання РК на зменшення ПДВ

Дізнайтеся, які документи допоможуть оскаржити штраф за несвоєчасну реєстрацію РК, що постачальник складає на зменшення податкових зобов’язань, а реєструє — покупець. У відео ознайомимо вас із правовою позицією Верховного Суду, який цілком на боці платників податків
351

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді