Щоб уникнути перевірок – правильно заповнюйте чеки за продажу тютюнових виробів: ДПС

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

Рішенням Уряду затверджено новий механізм розподілу акцизного податку з роздрібного продажу тютюнових виробів між бюджетами місцевого самоврядування (постанова Кабінету Міністрів України «Деякі питання зарахування акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну, рідин, що використовуються в електронних сигаретах» від 03.05.2022 № 515).

Воєнний стан: на що розраховувати платникам податків

Такі зміни запроваджені у зв’язку з новаціями у справлянні цього податку, передбачені Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень» від 30.11.2021 № 1914-ІХ.

Принцип цього механізму полягає в тому, що акцизний податок з роздрібного продажу тютюнових виробів розподіляється між бюджетами місцевого самоврядування за частками, які визначає ДПС щомісяця пропорційно до обсягів вартості реалізованої суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі тютюнової продукції на відповідній території за останній (податковий) звітний місяць з урахуванням даних реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО), у тому числі програмних.

Отже, обсяг зарахованого до відповідного бюджету місцевого самоврядування акцизного податку з роздрібного продажу тютюнових виробів буде залежати від:

  • актуальності адрес господарських об’єктів, на які зареєстровані РРО, у т. ч. ПРРО;
  • повноти відображення обов’язкових реквізитів у відповідних графах розрахункових документів, зокрема, кодів товарних підкатегорій згідно з УКТ ЗЕД.

Тому для забезпечення отримання бюджетами місцевого самоврядування належних сум акцизного податку з роздрібного продажу тютюнових виробів та запобігання виникненню зайвих підстав для фактичних перевірок ДПС просить платників податків звернути увагу на необхідність правильності заповнення всіх реквізитів розрахункових документів та реєстраційних даних.

За інформацією ДПС


Боротьба триває, і наш обов'язок щодня на максимум працювати в тилу. Підтримувати Україну за будь-яких обставин, бо тільки разом — ми сила. Для вас є підтримка від редакції — до 6-ти місяців безплатного доступу до Головбух, Головбух Агро, Головбух Медицина, а також до експертно-правової системи «Експертус Головбух». Замовляйте доступ онлайн в інтернет-магазині. Якщо потрібно обговорити передплату з особистим менеджером, телефонуйте: 0 800 21 12 20 (дзвінки безплатні). Будьмо на зв’язку щодня!

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Акцизний податок в Україні у 2026 році: які товари оподатковують, як розрахувати

Як правильно розрахувати акцизний податок у 2026 році та не допустити помилок у звітності? У цьому матеріалі розбираємо, як нараховувати акциз за основними групами підакцизних товарів — пальним, алкоголем, тютюновими виробами, легковими авто. Розглядаємо зміни для роздрібних продавців, особливості відображення втрат підакцизних товарів у період війни та те, що варто знати бухгалтерам і підприємцям про акцизний податок
151683

Акцизна накладна 2026: як оформити та зареєструвати правильно

Акциз, САРП/ЄРАН, електронні сервіси, акцизні склади — все, що пов’язано з реалізацією пального давно увійшло в бухгалтерське життя. Про заповнення акцизної накладної, порядок складання акцизних накладних розповімо в огляді. Не забудемо й про зразки заповнення
73547

Підакцизні товари в Україні 2026

Які товари потрапляють під оподаткування акцизом у 2026 році, про підакцизні товари та непідакцизні операції – у цьому огляді. Також про максимальні і мінімальні ціни на підакцизні товари в Україні, проблеми ідентифікації підакцизних товарів, штрафи за продаж підакцизних товарів неповнолітнім, ліцензування підакцизних товарів
91047

Уточнююча декларація з акцизного податку

Помилки в акцизній декларації виправляють за допомогою спеціального додатка 7. Розповімо, як його заповнювати у загальному порядку та в конкретних ситуаціях. Скористайтеся нашими підказками, щоб правильно подати уточнення до акцизної декларації
1432

Декларація з акцизного податку 2026: як заповнити

Декларація акцизного податку: хто подає, коли звітувати та як заповнити без помилок. Зібрали все, що потрібно знати бухгалтеру — від строків до практичних нюансів заповнення
105365

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді