ПРОБЛЕМА
Нерезидент — юридична особа надав послуги з маркетингу юридичній особі — резиденту — платнику податку на прибуток на загальній системі. Чи включається вартість придбаних послуг до складу податкових витрат підприємства, що враховуються при визначенні об’єкта оподаткування?
РІШЕННЯ
Маркетингові послуги (маркетинг) — це послуги, що забезпечують функціонування діяльності платника податків у сфері вивчення ринку, стимулювання збуту продукції (робіт, послуг), політики цін, організації та управління руху продукції (робіт, послуг) до споживача та післяпродажного обслуговування споживача в межах господарської діяльності такого платника податків. До маркетингових послуг належать, зокрема, послуги з розміщення продукції платника податку в місцях продажу, послуги з вивчення, дослідження та аналізу споживчого попиту, внесення продукції (робіт, послуг) платника податку до інформаційних баз продажу, послуги зі збору та поширення інформації про продукцію (роботи, послуги).
Згідно з нормами підпункту 139.1.13 Податкового кодексу України не включаються до складу витрат, що враховуються при визначенні бази оподаткування, витрати, понесені у зв’язку з придбанням у нерезидента послуг (робіт) з консалтингу, маркетингу, реклами в обсязі, що перевищує 4% доходу (виручки) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) (без урахування ПДВ та акцизного податку) за попередній рік.
Крім того, до складу витрат не включаються у повному обсязі витрати, понесені (нараховані) у звітному періоді у зв’язку з придбанням у нерезидента послуг (робіт) з консалтингу, маркетингу, реклами, у випадку якщо особа, на користь якої здійснюються відповідні платежі, є нерезидентом, що має офшорний статус.
Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Головбух"