Чи необхідно нараховувати ПДФО, якщо працівник підприємства за власні кошти купив канцтовари, вартість яких потім була відшкодована підприємством

Зміст статті:

ПРОБЛЕМА

Чи необхідно нараховувати ПДФО, якщо працівник підприємства за власні кошти купив, наприклад, канцтовари, подав до бухгалтерії авансовий звіт і підприємство відшкодувало йому витрачені кошти?

РІШЕННЯ

Питання відшкодування витрат, понесених працівником при придбанні товарів для підприємства регулюються нормами статей 1159 та 1160 Цивільного кодексу України, відповідно до яких особа, яка вчинила дії в інтересах іншої особи без її доручення, зобов’язана негайно після закінчення цих дій надати особі, в майнових інтересах якої були вчинені дії, звіт про ці дії і передати їй усе, що при цьому було одержано.

Особа, яка вчинила дії в майнових інтересах іншої особи без її доручення, має право вимагати від цієї особи відшкодування фактично зроблених витрат, якщо вони були виправдані обставинами, за яких були вчинені дії.

Так, для підтвердження необхідності придбання канцтоварів, необхідно видати наказ по підприємству, згідно з яким будуть придбані канцтовари та в якому прописано доручення відповідному працівникові на таке завдання.

Згідно з пунктом 170.9 Податкового кодексу України (ПК) оподаткуванню ПДФО підлягає суми надміру витрачених коштів, отриманих платником податку під звіт та не повернутої у встановлений строк (5 банківських днів). Тільки у цьому випадку підприємство повинне оподаткувати ПДФО кошти, які витрачено на придбання канцтоварів.

Якщо працівник своєчасно надав правильно оформлений авансовий звіт з оригіналами документів, які підтверджують таке придбання то він не підпадає під дію пункту 170.9 ПК та з цієї суми не утримується ПДФО.


Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Головбух"


Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді