ПРОБЛЕМА
Які особливості організації роботи комісійного магазину? Чи потрібно отримувати торговий патент, проводити розрахунки через РРО?
РІШЕННЯ
Для організації роботи комісійного магазину слід отримати торговий патент, подавши відповідну заяву з необхідними документами до податкового органу за своїм місцезнаходженням або за місцезнаходженням відокремленого підрозділу.
Продаж через роздрібну торговельну мережу товарів, прийнятих за договором на комісію, передбачає розрахунки за такі товари готівкою через реєстратори розрахункових операцій (РРО) або із застосуванням розрахункових квитанцій.
Передача отриманої виручки від комісіонера комітентові не вимагає її проведення через РРО. Таку операцію можна оформляти прибутковими і видатковими касовими ордерами, оскільки вона не є розрахунковою.
Порядок торгівлі комісійними товарами регламентується Правилами комісійної торгівлі непродовольчими товарами, затвердженими наказом Міністерства зовнішніх економічних зв’язків України від 13.03.1995 № 37, та Інструкцією про порядок оформлення суб'єктами господарювання операцій при здійсненні комісійної торгівлі непродовольчими товарами, затвердженою наказом Міністерства зовнішніх економічних зв’язків і торгівлі України від 08.07.1997 № 343.
Відносини комісіонера і комітента регулюються договором комісії. Комітент може будь-коли забрати товар, зданий на комісію, за наявності квитанції і посвідчення особи, сплативши комісіонерові за зберігання такого товару. Товар також може бути повернений іншій особі при пред'явленні квитанції і нотаріально завіреного доручення.
Термін реалізації прийнятого на комісію товару — 60 днів (за винятком антикваріату, творів мистецтва й унікальних речей, термін реалізації яких необмежений). На комісію приймаються непродовольчі товари, придатні до використання, — як нові, так і вживані.
Підготовлено експертами Системи «Експертус Податки»
Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Головбух"