Запропоновано внести зміни до закону про РРО

Проект Закону № 7142 про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо заходів з детінізації обігу товарів і послуг зареєстровано у Парламенті

Детінізацію економіки України ставить за мету зазначений законопроект. Змінами, що запропоновані у законопроекті не передбачається зміна умов перебування на спрощеній системі оподаткування та не посилюється податкове навантаження у вигляді підвищених стаавок. Документ пропонує цивілізований спосіб контролю за реальним обсягом готівкової виручки та товарів (послуг).

Ряд змін пропонує внести законопроект до ПК та Закону України “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг”, якими передбачається:

в частині податкового контролю:

запровадження вичерпних критеріїв податкового контролю за витратами суб'єктів спрощеної системи оподаткування, які не звільнені від обов'язку застосування РРО та повинні вести Книгу обліку доходів та витрат тільки у вигляді обліку платників податків, зустрічних звірок, камеральних та фактичних перевірок. Для таких платників податків визначення недопустимості застосування інших форм податкового контролю;

в частині податкових накладних:

в податковій накладній суб'єкта господарювання - покупця (отримувача) товарів/послуг, що не є платником ПДВ - запровадження обов'язкової ідентифікації. Це має на меті можливість відстежити рух товарів до конкретного суб'єкта господарювання та повноту оплати податку постачальниками - платниками ПДВ;

в частині спрщеної системи оподаткування:

тільки для суб'єктів спрощеної системи оподаткування 2 та 3 групи, які не звільнені від обов'язку застосування реєстраторів розрахункових операцій введення спрощеного обліку витрат за уніфікованою формою;

запровадження положення про оприбуткування товарів платниками єдиного податку, що не звільнені від обов'язку застосування реєстраторів розрахункових операцій, на підставі документів, що складені платниками податку на додану вартість (крім товарів ручної роботи несерійного виробництва та сільськогосподарської продукції, що підпадає під визначення груп 1-24 УКТ ЗЕД);

в частині застосування реєстраторів розрахункових операцій:

у разі здійснення торгівлі дистанційним способом однозначне врегулювання обов'язку застосування РРО;

запровадження застосування РРО, отримання документів на придбані товари (роботи, послуги) та здійснення спрощеного обліку в Книзі обліку доходів та витрат тільки тими фізичними особами - підприємцями, що здебільшого використовуються з метою легалізації тіньового обігу ювелірних виробів високого цінового сегменту, технічно складних побутових товарів, лікарських засобів та підакцизних товарів незалежно від місця провадження діяльності;

запровадження обов'язку застосування РРО, отримання документів на придбані товари (роботи, послуги) та здійснення спрощеного обліку в Книзі обліку доходів та витрат для фізичних осіб підприємців, що провадять діяльність з продажу товарів та/або надання послуг у торгівельному об'єкті (крім ринку) площею понад 150 квадратних метрів чи в окремому приміщенні площею понад 100 квадратних метрів. Це дозволить підвищити рівень сплати податків великими торгівельними мережами та вивести їх діяльність із “тіні”.

Для фізичних осіб - підприємців, що виконують свою діяльність через пункти дрібнороздрібної торгівлі та тимчасові споруди для здійснення підприємницької діяльності в межах таких торгівельних об'єктів та поза їх межами - обов'язкове застосування РРО не запроваджується. Зміни не торкаються діяльності реальних невеликих підприємців, що здійснюють торгівлю на ринках, в павільйонах, кіосках, спорудах невеликої площі тощо. Вони не є ризиковою групою, що використовується з метою мінімізації податкових зобов'язань;

запровадження для отриманих товарів єдиного порядку оприбуткування. Для суб'єктів спрощеної системи оподаткування, що не звільнені від обов'язку застосування реєстраторів розрахункових операцій встановлення єдиної форми обліку отриманих товарів (а Книзі обліку доходів та витрат);

запровадження можливості реєстрації РРО шляхом персоналізації на веб - сайті контролюючого органу;

запровадження фіскальної печатки як обов'язкового реквізиту розрахункового документу. Друкується у вигляді двомірного штрихового коду (QR - код розміром не менш 20х20 мм). Мета - уникнення підроблень виданих розрахункових документів;

запровадження обов'язку затвердження Кабінетом Міністрів України єдиного технічного регламенту на реєстратори розрахункових операцій. Встановлення вимог стосовно реалізації фіскальних функцій РРО в такому Технічному регламенті;

підвищення відповідальності за порушення законодавства про застосування РРО в залежності від повторності вчиненого порушення. Запровадження мінімального обсягу відповідальності без прив'язки до вартості товарів.


Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Головбух"


Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді