Робоча ситуація дня

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

У бухгалтерському обліку амортизація РРО, який визнано об’єктом основних засобів, нараховується протягом строку його корисного використання, встановленого підприємством (у розпорядчому акті) при визнанні РРО активом (п. 23 П(С)БО 7)

Амортизація РРО в бухгалтерському обліку

Як нараховувати амортизацію РРО у бухгалтерському обліку?

У бухгалтерському обліку амортизація РРО, який визнано об’єктом основних засобів, нараховується протягом строку його корисного використання, встановленого підприємством (у розпорядчому акті) при визнанні РРО активом (п. 23 П(С)БО 7). Як правило, амортизація РРО не призупиняється (за винятком можливої консервації РРО, але така господарська операція не доцільна через невисоку вартість РРО).

Амортизацію РРО можна нараховувати із застосуванням таких методів: прямолінійного, зменшення залишкової вартості, прискореного зменшення залишкової вартості та кумулятивного (п. 26 П(С)БО 7). При цьому вищезазначені методи застосовуються з урахуванням мінімально допустимих строків корисного використання основних засобів, встановлених пунктом 145.1 Податкового кодексу України.

Для РРО, які включаються до групи 4 основних засобів, мінімально допустимий строк корисного використання становить 2 роки. Виробничий метод для амортизації РРО не застосовується.

Амортизація РРО нараховується щомісячно, починаючи з місяця, наступного за місяцем, у якому РРО почали використовуватись за своїм призначенням на підставі акта введення в експлуатацію за типовою формою №ОЗ-1. Нарахування амортизації РРО припиняється з місяця, наступного за місяцем вибуття РРО або їх консервації (п. 29 П(С)БО 7). У разі зміни методу нарахування амортизації РРО або строку їх використання амортизація нараховується з місяця, наступного за місяцем такої зміни (п. 25, п. 28 П(С)БО 7). Сума нарахованої амортизації РРО включається до складу витрат підприємства і збільшує суму зносу основних засобів.

Як правило, сума амортизації РРО включається до складу витрат на збут. В обліку така операція відображається за дебетом рахунку 93 «Витрати на збут» у кореспонденції з субрахунком 131 «Знос основних засобів» (132 «Знос інших необоротних матеріальних активів»).

РРО, які підприємство визнало об’єктами МНМА, можуть амортизуватися із використанням двох методів на вибір:

  • у першому місяці використання РРО — амортизація нараховується в розмірі 50% його вартості та решта 50% вартості — у місяці його вилучення з активів внаслідок невідповідності критеріям визнання активом;
  • у першому місяці використання — 100% вартості РРО списується з балансу та включається до складу витрат звітного періоду (п. 27 П(С)БО 7).


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Облікова політика підприємства—2025: як внести зміни й на що зважати

В обліковій політиці підприємство закріплює свій вибір у варіативних правилах ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності. Або ж — зазначає свій підхід до обліку, якщо нормативка не передбачає варіантів обліку щодо окремих операцій. Облікова політика не раз була надійним помічником підприємств під час судових тяжб із податківцями. Тож підходьте до її розробки стратегічно, а головне — дотримуйтесь обраних в ній правил, щоб сформувати механізм захисту у разі претензій фіскальних органів та можливих судових спорів
114625

Договір про надання поворотної фінансової допомоги

Скачати бланк договору поворотної фінансової допомоги, а також дізнатися про вимоги до договору поворотної фінансової допомоги, та на який максимальний строк можна укласти договір про поворотну фінансову допомогу зможете — у консультації
48365

Розрахунок заробітної плати у 2025 році: як провести без помилок

Обов’язок роботодавця — виплачувати працівникам зарплату. Та перш за все бухгалтер має провести розрахунок та нарахування зарплати. Про особливості оплати праці під час війни, загальні правила нарахування та утримання податків із зарплати — у консультації
1695195

Семінари та вебінари для бухгалтерів 2025

Бухгалтерські семінари та вебінари ― це можливість для бухгалтера швидко опанувати новації законодавства, дізнатися рішення для специфічних робочих ситуації, а також обмінятися досвідом в бухгалтерській спільноті. Які семінари для бухгалтерів невдовзі відбудуться ― в огляді
29549

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді