Бронювання священнослужителів 2025: умови, критерії, порядок
Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму
Правила бронювання священнослужителів у 2025 році
КМУ постановою від 26.12.2024 № 1498 доповнив пункт 2 Порядку бронювання військовозобов’язаних, затвердженого постановою «Деякі питання реалізації положень Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» щодо бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час» від 27.01.2023 № 76 (далі — Порядок № 76).
Відтепер до критично важливих для економіки та життєдіяльності населення установ можуть належати релігійні організації, якщо вони включені до відповідного переліку ДЕСС.
На виконання цих змін ДЕСС наказом від 05.02.2025 № Н-21/11 затвердила Критерії визначення релігійної організації як критично важливої. Організація має відповідатиС вимогам.
7 критеріїв, за якими релігійна організація визнається критично важливою
Релігійна організація може претендувати на статус критично важливої, якщо вона одночасно:
- має ідентифікаційний код у ЄДРПОУ;
- зареєстрована не пізніше 26 грудня 2024 року;
- не пов’язана з іноземними релігійними структурами, діяльність яких заборонена в Україні;
- не розташована на тимчасово окупованій території;
- має чинний статут із правильно зазначеною повною назвою;
- внесена до Реєстру неприбуткових організацій;
- подала звітність про використання доходів за попередній звітний період.
На підставі цих критеріїв ДЕСС видала наказ № Н-80/11, яким затвердила Перелік юридичних осіб – релігійних організацій, що відповідають вимогам і можуть бронювати священнослужителів.
Середню зарплату тепер визначаємо за місячний період, а не квартальний. Податкову декларацію теж не обов’язково подавати саме як квартальну. Ці зміни актуальні для критичних підприємств, які поновлюють свій статус. Не обійшлося без змін у строках, коли подавати заяву на анулювання відстрочки. Про зміни — в коментарі експерта
Хто з релігійних діячів має право на бронювання
Забронювати можна військовозобов’язаних священнослужителів, які одночасно:
- мають офіційний статус священнослужителя;
- працюють у релігійній організації, визнаній ДЕСС критично важливою;
- здійснюють богослужіння, релігійні обряди чи проповідницьку діяльність;
- перебувають на військовому обліку в ТЦК та СП і уточнили свої дані;
- не перебувають у розшуку.
Оновлені критерії критичності від Мінекономіки та ОДА
Перелік посад, що підлягають бронюванню
Наказ ДЕСС від 05.02.2025 № Н-21/11 затверджує чотири категорії посад священнослужителів, яких можна забронювати:
- Керівник релігійного центру або управління, який проводить богослужіння чи іншу духовну діяльність.
- Заступник керівника релігійного центру/управління, який також має трудові відносини з організацією.
- Керівник релігійної громади, монастиря, місії, релігійного братства або духовного навчального закладу, який здійснює служіння.
- Священнослужитель-працівник будь-якої з цих структур, який має укладений трудовий договір і виконує богослужбову діяльність.
Це вичерпний перелік посад, за якими можливе бронювання.
Для релігійних організацій не діє квота 50% — можна бронювати всіх працівників, якщо вони обіймають зазначені посади.
Бухгалтер без знань — як калькулятор без батарейки. Вища школа Головбуха підзаряджає: освіта онлайн у зручний час і будь-де ⚡
Як проходитиме бронювання через «Дію»
ДЕСС готує порядок бронювання священнослужителів, який міститиме перелік документів та форму подання через портал «Дія». Уже відомо, що релігійним організаціям необхідно буде надати:
- підтвердження працевлаштування священнослужителів;
- документ, який засвідчує отримання священницького сану;
- штатний розпис із зазначенням граничної чисельності;
- паспортні дані та ідентифікаційного коду (за наявності) за встановленою Мінцифри формою.
ДЕСС прийматиме документи від зареєстрованих релігійних центрів або управлінь, а також від незалежних релігійних організацій, внесених до Переліку.
Бронювання ФОП: які перспективи
Важливо знати
- На священнослужителів не поширюється вимога щодо зарплати 20 000 грн, яка передбачена для інших категорій працівників за Порядком № 76.
- Під час заповнення форми для бронювання обов’язково вкажіть актуальну електронну адресу організації — саме на неї надходитимуть результати розгляду заявок.
- Форму бронювання заповнюйте виключно в електронному вигляді, вручну заборонено.