Сільгосптоваровиробники повинні підтвердити статус платника єдиного податку не пізніше 20 лютого

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

Автор
експерт з обліку та оподаткування, Київ
Податківці нагадали, які документи та в який термін мають подати с/г товаровиробники-юрособи для переходу на спрощену систему оподаткування або щорічного підтвердження статусу платника єдиного податку

Сільгосптоваровиробники повинні підтвердити статус платника єдиного податку не пізніше 20 лютого

Об’єктами оподаткування для платників єдиного податку четвертої групи є площа сільськогосподарських угідь, а саме: ріллі, сіножатей, пасовищ, багаторічних насаджень та/або земель водного фонду (внутрішніх водойм, озер, ставків, водосховищ), які перебувають у власності сільськогосподарського товаровиробника або надані йому у користування, у тому числі на умовах оренди (ст. 292 1 Податкового кодексу України).

У разі відсутності таких об’єктів оподаткування, суб’єкт господарювання не має права застосовувати спрощену систему оподаткування, обліку та звітності.

Окрім того, сільськогосподарські товаровиробники для переходу на спрощену систему оподаткування або щорічного підтвердження статусу платника єдиного податку подають не пізніше 20 лютого поточного року:

  • загальну податкову декларацію на поточний рік щодо всієї площі земельних ділянок, з яких справляють податок (сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ, багаторічних насаджень), та/або земель водного фонду внутрішніх водойм (озер, ставків та водосховищ), - контролюючому органу за своїм місцезнаходженням (місцем перебування на податковому обліку);
  • звітну податкову декларацію на поточний рік окремо щодо кожної земельної ділянки — контролюючому органу за місцем розташування такої земельної ділянки (юридичні особи);

Єдиний податок 4-ої групи: МПЗ, форс-мажор і звітність

  • розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва (юридичні особи) — контролюючим органам за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок за затвердженою формою;
  • відомості (довідку) про наявність земельних ділянок - контролюючим органам за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок.

У відомостях (довідці) про наявність земельних ділянок зазначають дані про кожний документ, що встановлює право власності та/або користування земельними ділянками, у тому числі про кожний договір оренди земельної частки (паю).

За інформацією ДПС у Чернівецькій області

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Інвентаризація земель 2026: порядок проведення, документи та строки

Земля є специфічним об’єктом обліку, з яким має справу далеко не кожне підприємство. Як провести інвентаризацію землі та відобразити земельні ділянки в обліку підприємства, — у цій консультації
9146

Звіт про надходження сільськогосподарських тварин на переробні підприємства

Статистична звітність не лякає того, хто знає, як правильно її оформити та вчасно подати. У статті допоможемо розібратись з усіма тонкощами заповнення форми звіту 11-заг (квартальна) та поділимось актуальним бланком для скачування
4201

Цільове призначення земельної ділянки види, зміна, бухгалтерський облік

Розглянемо, чим є цільове призначення земельної ділянки та види її використання, як змінити цільове призначення земельної ділянки, наприклад сільськогосподарської. Також розглянемо, хто та як контролює відповідність фактичного використання земельної ділянки її цільовому призначенню, яка відповідальність за порушення. Також консультація містить приклад бухгалтерського обліку такої процедури з проведеннями
67125

Експорт зернових: як оподаткувати ПДВ та скласти ПН

Ставка ПДВ, яку застосовують під час експорту зерна. База оподаткування, коли оплата в іноземній валюті. Визначення дати ПДВ-зобов’язань. Правила і зразок заповнення податкової накладної на експорт зерна. Алгоритм, якого слід дотримуватися, коли уряд запровадить режим експортного забезпечення. Право експортера на бюджетне відшкодування ПДВ
11090

Як укласти договір оренди сільськогосподарської техніки

Усі суб’єкти господарювання, що реалізують пальне, стали платниками акцизного податку. Навіть передачу пального виконавцеві за договором підряду податківці розцінюють як реалізацію. Тож фермери, які передають виконавцеві власне пальне за договором підряду, мають сплачувати акциз. Аби уникнути непорозумінь з податківцями, замість договору підряду укладіть договір оренди сільгосптехніки. Підкажемо, що врахувати
12421

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді