Фахівці ДФС роз’яснили порядок проведення постачальником заліку отриманої від покупця попередньої оплати за договором постачання газу в рахунок погашення заборгованості за договором надання комерційних послуг без повернення такої оплати на поточний рахунок покупця.
Оскільки на дату отримання попередньої оплати продавець визначив податкові зобов’язання з ПДВ, то він має право скласти розрахунок коригування до податкової накладної та зменшити нараховану суму податкових зобов’язань з ПДВ. При цьому розрахунок коригування підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) отримувачем товарів (послуг). Зареєстрований в ЄРПН розрахунок коригування є для постачальника підставою для зменшення нарахованих податкових зобов’язань, а для отримувача — підставою для зменшення податкового кредиту.
Складання такого розрахунку коригування здійснюється на дату підписання документа, на підставі якого кошти, отримані за одним договором постачання товарів (послуг), будуть зараховані в рахунок оплати вартості товарів (послуг) за другим договором постачання. При цьому в графі 2 розрахунку коригування зазначається: «Залік попередньої оплати в рахунок поставлених товарів (послуг) за іншим договором №__ від___».
Лист ДФС від 15.03.2016 № 5575/6/99-99-19-03-02-15
Коментар експерта допоможе з’ясувати і попередити можливі ризики через те, що платник ПДВ не розблокує податкову накладну. Адже він зобов’язаний не лише сплачувати ПДВ і звітувати про нього, а й складати податкові накладні та реєструвати їх у ЄРПН. За порушення цього обов’язку є відповідальність
Податкова оприлюднила оновлений довідник податкових пільг станом на 30.09.2026. Там знайдете перелік пільг із податку на прибуток, оподаткування неприбуткових установ й організацій, плати за землю, ПДВ, державного мита тощо
У консультації про розрахунок коригування до податкової накладної та причини коригувань, які податкова визначила для його складання. Наведемо умовні коди в розрахунку коригування, їхнє призначення та приклади складання розрахунків коригування з різними кодами («101», «102», «103», «104» і «301»)
Скласти та зареєструвати податкову накладну/розрахунок коригування – відповідальна ділянка сучасної бухгалтерії. У цьому огляді – про особливості функціонування ЄРПН та СЕА
Підкажемо, що означають показники D і P, на що вони впливають та які їх значення допоможуть платнику ПДВ уникнути блокування податкових накладних / розрахунків коригування. Пояснимо також, як обчислюють ці показники і де їх перевірити