Витрати на маркетингові послуги: як підтвердити реальність і зв’язок із господарською діяльністю

Автор
провідний експерт з податкового обліку Експертус Головбух Цифрового видавництва Експертус, кандидат економічних наук, Київ
Щоб включити маркетингові послуги до складу витрат і податкового кредиту, підприємство має надати податківцям переконливу доказову базу. З’ясуємо, які документи потрібні, які послуги вважають маркетинговими і як правильно підтвердити їх зв’язок із господарською діяльністю

Податківці звертають увагу на наявну практику, коли органи контролю під час перевірки платників податків, які придбавають маркетингові послуги, не підтверджують витрати і податковий кредит за такими операціями. Тому платникам, які отримують індивідуальні податкові консультації (ІПК), ДПС порекомендувала алгоритм дій. Мета — встановити єдиний підхід до оцінки впливу маркетингових послуг на визначення об’єкта оподаткування податку на прибуток і податкового кредиту з ПДВ.

Окрім того, податківці навели своє бачення, якими документами слід підтверджувати фактичне отримання маркетингових послуг. Прокоментуємо їхній підхід.

Податковий кредит з ПДВ

Що податкова вважає маркетинговими послугами

Маркетингові послуги (маркетинг) — це послуги, що мають на меті забезпечити діяльність платника у сфері:

  • вивчення ринку й попиту;
  • стимулювання збуту;
  • політики цін;
  • організації руху продукції до споживача та післяпродажного обслуговування.

Такими послугами, зокрема, є:

  • розміщення продукції в місцях продажу;
  • аналітика споживчого попиту;
  • внесення товарів до торговельних баз;
  • збирання та поширення інформації про продукцію (пп. 14.1.108 Податкового кодексу України).

Які документи підтверджують маркетингові послуги

Податківці підкреслюють, що маркетингова діяльність підприємства полягає в комплексних дослідженнях та аналізі ринку. Для цього воно сегментує ринок, позиціонує товар, розробляє маркетинг-мікс (маркетинговий комплекс) тощо.

Головна умова, за якої витрати на проведення маркетингових послуг враховують у складі витрат і включають до податкового кредиту, — документально підтвердити такі витрати і їх зв’язок із господарською діяльністю платника податків.

Зверніть увагу. Потрібно підтвердити, що маркетингові послуги:

  • реально отримані;
  • економічно доцільні; 
  • безпосередньо пов’язані з господарською діяльністю підприємства.

Наведемо документи, якими, на думку ДПС, підприємство має підтвердити, що фактично отримало маркетингові послуги.

Переходьте за посиланнями і дізнайтеся на прикладах, що має містити кожен із документів 👆

додаток

👇 Святкова пропозиція

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді