ПРОБЛЕМА
На підставі яких документів підприємство має право віднести до податкового кредиту та до складу податкових витрат маркетингові послуги. Попередню оплату підприємство здійснило на підставі рахунка. Виконавець надав податкову накладну. Потім було підписано та надано акт виконаних робіт. Чи має підприємство право на податковий кредит і витрати на підставі зазначених документів?
РІШЕННЯ
Так, підприємство має право на податковий кредит на підставі пункту 198.3 Податкового кодексу України (ПК) на суму ПДВ, сплаченого у складі попередньої оплати за маркетингові послуги.
Що стосується включення до складу податкових витрат суми проведених маркетингових досліджень, то це можливо лише на підставі акта виконаних робіт (за датою підписання акта), і в тому разі, якщо підприємство підтвердить їх зв’язок зі своєю господарською діяльністю (п. 138.2 ПК).
Інші витрати визнаються витратами того звітного періоду, в якому вони були здійснені згідно з правилами ведення бухгалтерського обліку (п. 138.5 ПК). У складі інших витрат витрати на рекламу та дослідження ринку (маркетинг), на передпродажну підготовку товарів включаються як витрати на збут, пов’язані з реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг (пп. «г» пп. 138.10.3 ПК).
Зазначених документів недостатньо. Підприємству слід підготувати додаткові документи. Зокрема, доцільно скласти договір про надання маркетингових послуг. Можна також наказом директора призначити відповідального за приймання матеріалів з виконання маркетингових послуг, а ще краще: мати в наявності документи, які б розкривали зміст отриманих маркетингових послуг (звіти, альбоми, графіки, діаграми тощо).
Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Головбух"