Сьогодні, 25 січня, Кабінет міністрів України схвалив новий Порядок ведення Реєстру з відшкодування ПДВ, розроблений Мінфіном з метою полегшення ведення бізнесу в Україні та зменшення корупції. Ухвалений проект робить механізм відшкодування ПДВ прозорим і своєчасним та встановлює рівні умови для всіх платників податку.
Як сказано у повідомленні уряду, раніше ДФС вела два реєстри відшкодування ПДВ. Відшкодування ПДВ здійснювалось на підставі висновків, які ДФС передавало Держказначейству. Затримання або не надсилання ДФС висновків до Казначейства щодо правомірності відшкодування ПДВ, без якого відшкодування є неможливим, надавало ДФС можливість маніпулювати сумами, заявленими до відшкодування. З метою забезпечення прозорості відшкодування ПДВ з 10 січня 2017 року сформовано Єдиний публічний Реєстр заяв.
Новий Порядок ведення Реєстру з відшкодування ПДВ, зокрема, передбачає:
- формування та ведення Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування здійснюється на підставі баз даних ДФС та Казначейства;
- визначення чітких даних, які відносяться до такого реєстру;
- автоматичне внесення заяв до реєстру, що здійснюється протягом операційного дня у хронологічному порядку надходження таких заяв;
- Казначейство проводить бюджетне відшкодування ПДВ на підставі даних Реєстру;
- публікація реєстру на офіційному веб-сайті Мінфіну.
Створення єдиного Реєстру відшкодування ПДВ є одним з головних пунктів антикорупційного пакету податкових змін (законопроект №5368), який було розроблено Мінфіном спільно з бізнесом та незалежними громадськими експертами, і який отримав публічну підтримку провідних бізнесових та громадських об'єднань.
По-перше, це допоможе зменшити корупцію при відшкодуванні ПДВ. По-друге, будуть встановлені рівні умови для всіх платників податку, що в свою чергу покращить умови для ведення бізнесу в нашій країні. Окрім того, новий механізм дозволить здійснювати відшкодування ПДВ вчасно та прозоро.