З 19 березня набирають чинності зміни до Порядку обліку платників податків і зборів та Положення про реєстрацію платників ПДВ

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Міністерство фінансів України видало наказ від 21.12.2016 №1125 «Про затвердження Змін до Порядку обліку платників податків і зборів та Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість», що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 16.01.2017 за №42/29910 (далі – Наказ №1125).

Відповідно до пункту 6 наказу №1125 він набирає чинності через 30 днів з дня його опублікування - 17.02.2017, тобто з 19.03.2017 зазначений наказ набирає чинності.

Наказом №1125 скасовуються або спрощуються (удосконалюються) окремі документи, які подаються платниками податків до контролюючих органів та видаються контролюючими органами платникам податків.

Так, змінами до Порядку обліку платників податків і зборів (затверджено наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 №1588):

1) затверджуються нові документи:

  • «Довідка про взяття на облік платника податків, відомості щодо якого не підлягають включенню до Єдиного державного реєстру» за формою №34-ОПП;
  • «Заява про взяття на облік за неосновним місцем обліку» за формою №17-ОПП;

2) скасовуються такі документи:

  • «Довідка про взяття на облік платника податків» за формою №4-ОПП;
  • «Повідомлення про взяття на облік за неосновним місцем обліку» за формою №16-ОПП;

3) удосконалюються такі документи:

  • «Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність» за формою №20-ОПП;
  • «Заява (для юридичних осіб та відокремлених підрозділів)» за формою №1-ОПП;
  • «Заява (для осіб, які провадять незалежну професійну діяльність)» за формою № 5-ОПП.

При цьому, з дня набрання чинності Наказом №1125 визнаються такими, що втратили чинність, документи, що були видані контролюючими органами до набрання чинності Наказом №1125 та є дійсними на дату набрання чинності Наказом №1125:

  • довідки про взяття на облік платника податків за формою №4-ОПП (крім тих, що були видані платникам податків, відомості щодо яких не підлягають включенню до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, а саме відокремленим підрозділам іноземних компаній, організацій, у тому числі постійним представництвам нерезидентів, уповноваженим особам договорів про спільну діяльність на території України без створення юридичної особи, управителям майна, інвесторам (операторам) за угодами про розподіл продукції, виконавцям проектів (програм) міжнародної технічної допомоги, дипломатичним місіям, військовим частинам та фізичним особам, які провадять незалежну професійну діяльність);
  • повідомлення про включення платника податків до категорії платників окремих податків за формою №16-ОПП.

Змінами до Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість (затверджено наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 №1130), вдосконалено та спрощено форму «Реєстраційної заяви платника податку на додану вартість» за формою №1-ПДВ (далі – Заява).

У новій формі Заяви виключено відомості щодо:

  • найменування контролюючого органу, де здійснюється реєстрація або перереєстрація платника;
  • місцезнаходження (місця проживання) платника (за винятком перереєстрації у зв’язку із зміною місцезнаходження (місця проживання);
  • контактних телефонів заявника та відповідальних осіб платника (для юридичних осіб);
  • кількості працюючих тощо.

Новою формою Заяви передбачено, що у разі добровільної реєстрації платником ПДВ або у разі перереєстрації платником ПДВ особа подає лише один (перший) аркуш заяви. Два аркуші заяви подаються лише при обов’язковій реєстрації, а також при реєстрації платниками ПДВ інвесторів (операторів) за угодою про розподіл продукції, учасників договору про спільну діяльність управителів майна. Додаток до Заяви до контролюючих органів не подається.

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області

додаток

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Статті за темою

Усі статті за темою

Страховий стаж 2025: як рахувати і що входить у розрахунок

Страховий стаж впливає на розмір лікарняних, декретних і пенсійних виплат. Тому роботодавець має правильно його визначити — і для працівника, і для Пенсійного фонду. Розберімо, як рахувати страховий стаж найманим працівникам, підприємцям і виконавцям за цивільно-правовими договорам
71763

Середньооблікова кількість штатних працівників: приклад розрахунку

Під час розрахунку середньооблікової кількості штатних працівників є нюанси, які варто врахувати, аби все було правильно. Так, як хоче Держстатистика. У консультації — правила та приклади розрахунку цього показника
184763

Інвентаризація земель 2025: порядок проведення, документи та строки

Земля є специфічним об’єктом обліку, з яким має справу далеко не кожне підприємство. Як провести інвентаризацію земель та відобразити земельні ділянки в обліку підприємства, — у цій консультації
7147

Професійна сертифікація за МСФЗ: навчальна програма для бухгалтерів

Чимало українських підприємств почали застосовувати Міжнародні стандарти фінансової звітності, які поки що не є обов’язковими для всіх. Проте Україна йде в Європу, і перехід бізнесу з національних стандартів на МСФЗ — питання часу. І щоб ви не гаяли час, не шукали, як правильно застосувати МСФЗ вперше, з чого має складатися звітність, як змінити облікову політику, — Вища школа Головбуха уже підготувала для вас програму підвищення кваліфікації «Професійна сертифікація за МСФЗ»
4360

ЄСВ: ставки, сплата, строки звітування

ЄСВ — це обов’язковий платіж, який сплачують роботодавці за найманих працівників при нарахуванні зарплати чи винагород за ЦПД. ФОПи сплачують його за себе. Дізнайтеся про останні зміни та актуальні правила — у нашій статті
153331

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді