Розробили нові вимоги щодо приймання оплати платіжними картками

Ідеальні зразки розрахункових документів

Оприлюднили проєкт постанови КМУ щодо приймання електронних платіжних засобів в оплату за продані ними товари (надані послуги).

Основні цілі проекту:

  • зменшити витрати бізнесу на виконання вимог регулювання в частині обов’язковості забезпечення безготівкових розрахунків на 50%;
  • створити додаткові зручності для населення при розрахунках за придбані товари та отримані послуги;
  • покращити якість безготівкових операцій;
  • зменшити витрати держави на підтримку готівкового обігу.

Пунктом 14.19 статті 14 Закону України «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні» від 05.04.2001 № 2346-III визначено, що суб’єкти господарювання зобов’язані забезпечити можливість здійснення держателями електронних платіжних засобів розрахунків за продані товари (надані послуги) з використанням електронних платіжних засобів.

Кабмін прийняв постанову «Про здійснення розрахунків за продані товари (надані послуги) з використанням спеціальних платіжних засобів» від 29.06.2010 № 878, відповідно до якої з 01.01.2012 суб’єкти господарювання сфери торгівлі, ресторанного господарства та послуг, які застосовують РРО, повинні перейти на обов’язкове приймання спеціальних платіжних засобів при розрахунках за продані товари (надані послуги). На сьогодні постанова не відповідає вимогам Закону № 2346-III.

В запропонованих вимогах визначено, що суб’єкти господарювання, які здійснюють продаж товарів (надання послуг), включаючи товари (послуги), реалізація (надання) яких здійснюється дистанційним способом (далі — суб’єкти господарювання), зобов’язані забезпечити можливість здійснювати держателями електронних платіжних засобів розрахунків за продані товари (надані послуги) з використанням електронних платіжних засобів не менше трьох платіжних систем, однією з яких є багатоемітентна платіжна система, платіжною організацією якої є резидент України (далі — безготівкові розрахунки):

1) до 01.01.2020 — суб’єкти господарювання, які здійснюють:

  • реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту (крім торгівлі автотранспортними засобами, торгівлі деталями та приладдям для автотранспортних засобів, торгівлю мотоциклами, деталями та приладдям до них);
  • реалізацію підакцизних товарів;
  • реалізацію ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння;
  • реалізацію лікарських засобів та виробів медичного призначення;
  • діяльність з надання житлово-комунальних послуг;
  • медичну та стоматологічну практики;
  • діяльність туристичних агентств, туристичних операторів, надання інших послуг бронювання та пов’язана з цим діяльність;
  • діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування (крім закладів, які не мають залу для обслуговування споживачів);
  • діяльність готелів і подібних засобів тимчасового розміщування;

2) до 01.07.2020 — суб’єкти господарювання, які здійснюють:

  • торгівлю автотранспортними засобами;
  • технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів;
  • торгівлю деталями та приладдям для автотранспортних засобів;
  • торгівлю мотоциклами, деталями та приладдям до них, технічне обслуговування і ремонт мотоциклів;
  • надання в оренду автотранспортних засобів;
  • поштову та кур’єрську діяльність;
  • пасажирські перевезення залізничним, автомобільним, водним або повітряним транспортом;
  • діяльність фітнес-центрів;
  • діяльність у сфері культури;
  • діяльність закладів охорони здоров’я (лікарняних закладів) незалежно від форм власності;
  • страхування;

3) до 01.01.2021 — інші суб’єкти господарювання, які здійснюють реалізацію товарів (надання послуг), у разі, коли ціна одиниці товару (послуги) становить більше 50 НМДГ.

Суб’єкти господарювання повинні забезпечити, щоб ціна товару (послуги) під час здійснення безготівкових розрахунків за продані ними товари (надані послуги) з використанням електронних платіжних засобів не перевищувала ціни товару (послуги) під час здійснення оплати за ці товари (послуги) готівкою.

Також вони мають право використовувати платіжний термінал для приймання електронних платіжних засобів в оплату за продані ними товари (надані послуги) разом з іншими суб’єктами господарювання на підставі договору з еквайром. Але за умови що буде забезпечені кожним суб’єктом господарювання окремий обліку своїх операцій та отримання ним коштів на власний поточний рахунок, відкритий у банку, як суб’єкту господарювання.

За матеріалами Мінекономрозвитку


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Фіскальний касовий чек на товари (послуги)

Фіскальний чек касового апарату (РРО/пРРО), хоча й не часто, але змін зазнає. Розглянемо його форму та обов’язкові реквізити, що має містити фіскальний чек
47900

Положення про касові операції 2024

НБУ вніс правки до Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні. Підстава — постанова від 23.08.2024 № 100. Оновлені правила працюють із 29.08.2024. Тож з’ясуємо, як потрібно відкоригувати свою роботу
12156

Касова дисципліна: як облаштувати на підприємстві

Готівкові операції — об’єкт прискіпливої уваги з боку податківців. Якими будуть штрафи за порушення касової дисципліни на підприємстві та правил обігу готівки, як вести касу на підприємстві — пояснюють експерти
67240

Інвентаризація грошових коштів

Гроші люблять лічбу, тому не нехтуйте інвентаризацією коштів. Гроші мають дві форми: готівкову та безготівкову. Першу перевірити простіше, хоча й не без нюансів. А з другою — доведеться пововтузитися. У статті розповімо: як підготуватися до інвентаризації; на що звернути увагу під час перевірки купюр і рахунків, як задокументувати результати
11874

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді