Розробили нові вимоги щодо приймання оплати платіжними картками

Ідеальні зразки розрахункових документів

Оприлюднили проєкт постанови КМУ щодо приймання електронних платіжних засобів в оплату за продані ними товари (надані послуги).

Основні цілі проекту:

  • зменшити витрати бізнесу на виконання вимог регулювання в частині обов’язковості забезпечення безготівкових розрахунків на 50%;
  • створити додаткові зручності для населення при розрахунках за придбані товари та отримані послуги;
  • покращити якість безготівкових операцій;
  • зменшити витрати держави на підтримку готівкового обігу.

Пунктом 14.19 статті 14 Закону України «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні» від 05.04.2001 № 2346-III визначено, що суб’єкти господарювання зобов’язані забезпечити можливість здійснення держателями електронних платіжних засобів розрахунків за продані товари (надані послуги) з використанням електронних платіжних засобів.

Кабмін прийняв постанову «Про здійснення розрахунків за продані товари (надані послуги) з використанням спеціальних платіжних засобів» від 29.06.2010 № 878, відповідно до якої з 01.01.2012 суб’єкти господарювання сфери торгівлі, ресторанного господарства та послуг, які застосовують РРО, повинні перейти на обов’язкове приймання спеціальних платіжних засобів при розрахунках за продані товари (надані послуги). На сьогодні постанова не відповідає вимогам Закону № 2346-III.

В запропонованих вимогах визначено, що суб’єкти господарювання, які здійснюють продаж товарів (надання послуг), включаючи товари (послуги), реалізація (надання) яких здійснюється дистанційним способом (далі — суб’єкти господарювання), зобов’язані забезпечити можливість здійснювати держателями електронних платіжних засобів розрахунків за продані товари (надані послуги) з використанням електронних платіжних засобів не менше трьох платіжних систем, однією з яких є багатоемітентна платіжна система, платіжною організацією якої є резидент України (далі — безготівкові розрахунки):

1) до 01.01.2020 — суб’єкти господарювання, які здійснюють:

  • реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту (крім торгівлі автотранспортними засобами, торгівлі деталями та приладдям для автотранспортних засобів, торгівлю мотоциклами, деталями та приладдям до них);
  • реалізацію підакцизних товарів;
  • реалізацію ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння;
  • реалізацію лікарських засобів та виробів медичного призначення;
  • діяльність з надання житлово-комунальних послуг;
  • медичну та стоматологічну практики;
  • діяльність туристичних агентств, туристичних операторів, надання інших послуг бронювання та пов’язана з цим діяльність;
  • діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування (крім закладів, які не мають залу для обслуговування споживачів);
  • діяльність готелів і подібних засобів тимчасового розміщування;

2) до 01.07.2020 — суб’єкти господарювання, які здійснюють:

  • торгівлю автотранспортними засобами;
  • технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів;
  • торгівлю деталями та приладдям для автотранспортних засобів;
  • торгівлю мотоциклами, деталями та приладдям до них, технічне обслуговування і ремонт мотоциклів;
  • надання в оренду автотранспортних засобів;
  • поштову та кур’єрську діяльність;
  • пасажирські перевезення залізничним, автомобільним, водним або повітряним транспортом;
  • діяльність фітнес-центрів;
  • діяльність у сфері культури;
  • діяльність закладів охорони здоров’я (лікарняних закладів) незалежно від форм власності;
  • страхування;

3) до 01.01.2021 — інші суб’єкти господарювання, які здійснюють реалізацію товарів (надання послуг), у разі, коли ціна одиниці товару (послуги) становить більше 50 НМДГ.

Суб’єкти господарювання повинні забезпечити, щоб ціна товару (послуги) під час здійснення безготівкових розрахунків за продані ними товари (надані послуги) з використанням електронних платіжних засобів не перевищувала ціни товару (послуги) під час здійснення оплати за ці товари (послуги) готівкою.

Також вони мають право використовувати платіжний термінал для приймання електронних платіжних засобів в оплату за продані ними товари (надані послуги) разом з іншими суб’єктами господарювання на підставі договору з еквайром. Але за умови що буде забезпечені кожним суб’єктом господарювання окремий обліку своїх операцій та отримання ним коштів на власний поточний рахунок, відкритий у банку, як суб’єкту господарювання.

За матеріалами Мінекономрозвитку


Вебінар для бухгалтера

Статті за темою

Усі статті за темою

Товарний чек: зразок

Які обов’язкові реквізити товарного чека, яка його форма та зміст — про все це у статті
32199

Видатковий касовий ордер 2024

Видатковий касовий ордер – це обов’язковий документ, якщо підприємство має касу та видає готівку на господарські потреби чи передає її до банку. Коли заповнюєте форму, зважайте на все – від форми бланку до заповнення реквізитів. У консультації розповімо про заповнення видаткового касового ордера
77099

Фіскальний касовий чек на товари (послуги)

Фіскальний чек касового апарату (РРО/пРРО), хоча й не часто, але змін зазнає. Розглянемо його форму та обов’язкові реквізити, які має містити фіскальний чек
44170

Касова книга: зразок заповнення

Касова книга – це документ, який має чіткі правила заповнення, за порушення яких можливий чималий штраф. Їх добре має знати касир, який веде та відповідає за касову книгу. Приклад заповнення касової книги, правила ведення паперової та електронної касової книги – у консультації
54218

Договір про повну матеріальну відповідальність: зразок

Допоможемо оформити договір про повну матеріальну відповідальність. Для прикладу розглянемо договір про матеріальну відповідальність працівника, якому для роботи видали матеріальні цінності (комп’ютер тощо). Розберемося, за яких умов укладають такі договори та як визначити, з ким укладається договір про повну матеріальну відповідальність
73877

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді