Платник-ПДВ виробник м'ясної продукції реалізовує таку роздрібним торгівельним мережам (супермаркетам). Для збільшення попиту на таку продукцію підприємство отримує від покупців продукції (торговельних мереж) маркетингові послуги. В бухобліку плату за такі маркетингові послуги обліковують як зменшення виручки за поставлену продукцію.
У цій ситуації мають місце дві різні операції з постачання, які оподатковують ПДВ:
- перша — операція з постачання платником ПДВ товарів (власновиробленої продукції) торгівельній мережі;
- друга — операція з постачання торгівельною мережею маркетингових послуг платнику ПДВ.
За операцією з постачання торгівельній мережі товарів (власновиробленої продукції) підприємство повинно визначити податкові зобов'язання виходячи з договірної вартості таких товарів та скласти і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі — ЄРПН) відповідну податкову накладну (далі — ПН).
За операцією з постачання торгівельною мережею підприємству маркетингових послуг така торгівельна мережа повинна визначити податкові зобов'язання з ПДВ виходячи з договірної вартості таких маркетингових послуг, та скласти на підприємство і зареєструвати в ЄРПН відповідну ПН.
Тому відсутні підстави для складання розрахунку коригування до ПН, складеної підприємством за операцією з постачання товарів (власновиробленої продукції), у зв'язку з отримання маркетингових послуг від покупця таких товарів (торгівельної мережі).
Лист ДПС від 30.06.2020 № 2602/6/99-00-05-06-02-06/ІПК