Ліквідація основних засобів для цілей оподаткування ПДВ не розглядається як постачання у разі, коли така ліквідація здійснюється без згоди платника податку
Відповідно до пункту 189.9 Податкового кодексу України (ПК) ліквідація основних засобів для цілей оподаткування ПДВ не розглядається як постачання у разі, коли така ліквідація здійснюється без згоди платника податку (ліквідація у зв’язку з їх знищенням або зруйнуванням внаслідок дії обставин непереборної сили, у разі викрадення). При цьому таку обставину платник податків має підтверджувати або документами відповідно до законодавства (сертифікат Торгово-промислової палати України, Акти державних, правоохоронних та судових органів тощо), або поданням контролюючому органу відповідних документів про знищення, розібрання або перетворення основних засобів. Документи подаються до декларації з ПДВ за звітний період, у якому виникають такі обставини і здійснюється ліквідація основних засобів.
У разі якщо основні засоби ліквідуються за самостійним рішенням платника ПДВ, така ліквідація для цілей оподаткування розглядається як постачання таких основних засобів.
Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності
При цьому підпунктом 189.10 ПК визначено, якщо внаслідок ліквідації необоротних активів отримуються комплектувальні вироби, складові частини, компоненти або інші відходи, які оприбутковуються на матеріальних рахунках з метою їх використання в господарській діяльності платника, на такі операції не нараховуються податкові зобов’язання.
Редакція системи «Експертус Головбух» згрупувала для вас бланки та зразки документів, необхідні для оформлення всіх етапів проведення інвентаризації, фіксації її результатів для всіх видів підприємств, у т. ч. для сільськогосподарських. Скористайтеся!
Підприємство нараховує резерв на виплату винагороди за підсумками року. У вересні керівництво помітило, що планові показники не виконало, тому вирішило не виплачувати працівникам премію за результатами поточного року. Чи можна відкоригувати резерв посеред року? Якщо так, то як це задокументувати?
Зазвичай перед початком проведення інвентаризації керівник підприємства видає наказ. Тримайте зразки оформлення наказу про проведення річної та позапланової інвентаризації
Ліміт каси і строки здавання готівки до банку встановлюють підприємства, що проводять операції з готівкою. Підприємство мусить розробити і затвердити внутрішній документ (наказ) про порядок розрахунку ліміту каси підприємства і своїх відокремлених підрозділів. Зразок наказу про встановлення ліміту каси знайдете у статті
У кінці року роботодавці традиційно хочуть подякувати команді — і найчастіше роблять це новорічною премією. Розбираємо два варіанти, як правильно її оформити, та показуємо, як це працює на прикладах