⚡️ Електронні трудові книжки: врахуйте це прямо зараз
При укладенні трудового договору, громадянин зобов’язаний подати паспорт або інший документ, що посвідчує особу, трудову книжку (у разі наявності) або відомості про трудову діяльність з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, а у випадках, передбачених законодавством, – також документ про освіту (спеціальність, кваліфікацію), про стан здоров’я, відповідний військово-обліковий документ та інші документи (частина друга статті 24 КЗпП України).
Із 10.06.2021 року змінилися правила обліку трудової діяльності працівника. Зазначені зміни передбачені Законом України від 05.02.2021 № 1217-IX.
ЦейЗакон вніс зміни, зокрема, до ст. 48 КЗпП, за якою наразі передбачається, що облік трудової діяльності працівника здійснюється в електронній формі в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування у порядку, визначеному Законом України від 08.07.2010 № 2464-VI. Але, при цьому ведення паперових трудових він книжок не скасовує.
Роботодавець зобов’язаний оформити трудову книжку на вимогу працівника, якого вперше приймає на роботу, не пізніше 5 днів після прийняття на роботу. Власник або уповноважений ним орган на вимогу працівника зобов’язаний вносити до трудової книжки, яку зберігає працівник, записи про прийняття на роботу, переведення та звільнення, заохочення та нагороди за успіхи в роботі.
Із 10.06.2021 року при укладенні трудового договору громадянин зобов’язаний подати паспорт або інший документ, що посвідчує особу, трудову книжку (у разі наявності) або відомості про трудову діяльність з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, а у випадках, передбачених законодавством, ― також документ про освіту (спеціальність, кваліфікацію), про стан здоров’я, відповідний військово-обліковий документ та інші документи.
Обов’язок щодо зберігання трудових книжок покладається на працівника. Роботодавець повинен забезпечити внесення записів до трудової книжки на вимогу працівника.
Видавати працівникам трудові книжки, які зберігаються у роботодавця, підстав немає. Також відсутні підстави відмовити працівнику у видачі такої трудової книжки на його вимогу. Таку вимогу бажано оформити у вигляді заяви.
Видача всіх наявних трудових книжок працівникам в обов’язковому порядку передбачається після завершення робіт щодо включення Пенсійним фондом України до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування відсутніх відомостей про трудову діяльність працівників, які мають бути здійснені упродовж п’яти років.
Увага! Наразі, роботодавець зобов’язаний в день звільнення видати працівникові копію наказу (розпорядження) про звільнення, провести з ним розрахунок у строки, зазначені у статті 116 КЗпП, а також на вимогу працівника внести належні записи про звільнення до трудової книжки, що зберігається у працівника.