Один із шляхів розповсюдження контрафактної підакцизної продукції — це її реалізація фізичними особами без належної державної реєстрації через мережу Інтернет з доставкою такої продукції операторами поштового зв’язку.
На цьому наголошує ДПС, яка разом зі своїми територіальними підрозділами постійно моніторить інтернет-сайти, що публікують пропозиції реалізації фальсифікованої підакцизної продукції за цінами нижче ринкових та без відповідного маркування марками акцизного податку.
Більш того, у межах контрольно-перевірних заходів працівники ДПС:
- здійснюють замовлення на придбання продукції, доставку якої здійснювали оператори поштового зв’язку;
- направляють інформацію щодо відправників фальсифікованої підакцизної продукції, отримувачів коштів (фізосіб) разом із пакетом документів, що підтверджують придбання (замовлення), до компетентних органів, які мають право вживати заходи, спрямовані на встановлення осіб-порушників, та вилучати з обігу фальсифікованупідакцизну продукцію.
При цьому податківці нагадують про фінансові санкції у вигляді штрафів — 200% вартості товару, але не менше 17 000 грн за виробництво, зберігання, транспортування, реалізацію:
- фальсифікованих алкогольних напоїв чи тютюнових виробів;
- алкогольних напоїв чи тютюнових виробів без марок акцизного податку встановленого зразка або з підробленими марками акцизного податку (ст. 17 Закону України від 19.12.1995 № 481/95-ВР).
ДО ВІДОМА! Маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовують в електронних сигаретах, — це наклеювання марки акцизного податку на пляшку (упаковку) алкогольного напою, пачку (упаковку) тютюнового виробу чи ємність (упаковку) з рідиною, що використовують в електронних сигаретах, у порядку, визначеному постановою КМУ від 27.12.2010 № 1251 (пп. 14.1.109 ПКУ). Зокрема, алкогольні напої, марковані з відхиленням від вимог цього порядку вважають немаркованими (п. 226.9 ПКУ).
Враховуючи наведене, з метою недопущення потенційних порушень вимог законодавства у разі транспортування та збереження підакцизної продукції без відповідного маркування марками акцизного податку, ДПС пропонує компаніям — операторам поштового зв’язку переглянути організацію поштових перевезень з урахуванням установлених норм.
Навіщо боятися новацій, якщо до них можна змістовно підготуватися?