Право на пільгу в розмірі 100% знижки на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу мають пенсіонери, які працювали за певними спеціальностями та проживають у сільській місцевості.
Користуватись пільгою, в межах встановлених норм, мають право колишні:
- педагогічні працівники;
- медичні та фармацевтичні працівники;
- спеціалісти із захисту рослин;
- працівники музеїв, бібліотек;
- працівники державних та комунальних закладів культури, закладів освіти сфери культури.
Членам сім’ї пільговика зазначену пільгу не надають.
Пільга надають, якщо середньомісячний дохід сім’ї за попередні шість місяців, в розрахунку на одну особу, не перевищує величину доходу, що дає право на податкову соціальну пільгу (в 2023 році — 3760 грн).
Пільгу надають упродовж 12-ти місяців з місяця визначення такого права.
Необхідні документи — довідка або записи в трудовій книжці, які засвідчують дані про роботу людини в сільській місцевості за окремими спеціальностями.
На підставі наданих документів інформацію про пільговика вносять до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги (далі — Реєстр).
Для призначення пільги пенсіонери, які перебувають на обліку в Реєстрі, подають:
- заяву про надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу;
- документи, що підтверджують проживання в сільській місцевості.
Подати заяву та необхідні документи до Фонду можна в один із способів:
- особисто, через сервісні центри ПФУ, уповноважених посадових осіб виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідних тергромад, центри надання адмінпослуг;
- поштою, на адресу органу ПФУ;
- online — через вебпортал електронних послуг ПФУ, мобільний застосунок Пенсійний фонд чи через портал Дія.
Допоможемо відкоригувати ПДВ-звітність, якщо загубили ПДВ-зобов’язання, не зазначили в Декларації постачання, звільнені від ПДВ, та не задекларували надходження товарів без ПДВ