Робоча ситуація дня: Виписуємо податкову накладну на частину авансу

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Підрядник (резидент) має виконати роботи замовнику (резиденту) на умовах попередньої оплати. Згідно з договором сума авансу без ПДВ має надійти в іноземній валюті за рахунок кредиту банку, а сума ПДВ надійде від замовника протягом 15 днів після перерахування банком основної суми авансу. Як виписати податкову накладну, якщо аванс без ПДВ та сума ПДВ надійдуть у різних місяцях?

Вимоги щодо складання податкової накладної встановлені статтею 201 Податкового кодексу України (ПК) та Порядком заповнення податкової накладної, затвердженим наказом МДЗ від 14.01.2014 № 10.

Податкова накладна є податковим документом, який одночасно відображається у податкових зобов’язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця. При цьому право на нарахування ПДВ та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники цього податку.

Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності

Податкова накладна складається у двох примірниках у день виникнення податкових зобов’язань продавця.

Нагадаємо, що податкові зобов’язання продавця так само, як і податковий кредит у покупця, виникають за правилом першої події: або на дату отримання коштів від покупця, або на дату відвантаження товарів, виконання робіт. А за операціями з виконання підрядних будівельних робіт суб’єкти підприємницької діяльності можуть застосовувати касовий метод податкового обліку (п. 187.1 ПК).

У разі часткового постачання товарів/послуг або отримання попередньої оплати (авансу) податкова накладна складається на кожне часткове постачання або на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок продавця як аванс (п. 201.7 ПК).

При надходженні авансу в іноземній валюті такі кошти слід перерахувати в гривні за курсом НБУ на дату виникнення податкових зобов’язань.

Отже, податкова накладна виписується виконавцем робіт на кожну частину отриманого авансу.

Оскільки в ситуації, що розглядається, підрядник двічі отримує від замовника кошти, такі кошти вважаються попередньою (авансовою) оплатою частини вартості робіт.

У такому разі підрядник (виконавець робіт) має виписати дві податкові накладні:

  • першу — на частину авансу, отриманого за рахунок кредиту банку, у т. ч. ПДВ;
  • другу — на залишок авансу, отриманого від замовника згідно з договором, у т. ч. ПДВ.

При цьому слід пам’ятати, що в обох податкових накладних відображається ПДВ. Крім того, у графі 6 кожної податкової накладної вказується відповідна частка оплачених робіт у вигляді десяткового дробу (наприклад, «0,8» та «0,2»).

додаток

👇 Святкова пропозиція

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Електронний лікарняний 2026: як оформити

Усе про електронні листки непрацездатності: як працює процес видачі електронних лікарняних, як оплачувати е-лікарняний, що робити зі ще все можливими паперовими листками непрацездатності. Отримаєте вичерпну інформацію про те, як взаємодіяти з електронними лікарняними та забезпечити права та інтереси як роботодавців, так і працівників
270175

Прожитковий мінімум 2026: нові суми з 1 січня

Пенсії, інші види соціальних виплат та допомоги, що є основним джерелом існування, мають забезпечувати рівень життя, не нижчий від прожиткового мінімуму, встановленого законом. Цю гарантію закріплено у частини третій статті 46 Конституції України. Розглянемо, яким буде прожитковий мінімум у 2026 році, розмір якого визначає Держбюджет 2026
3569

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді