ДПС пояснила правила оподаткування ПДВ операцій зі списання знищених/втрачених товарів

⚡ Нарахування та сплата ПДВ ⚡
Лист ДПС від 08.08.2023 № 2355/ІПК/99-00-04-02-03-06
Орендовані платником виробничо-складські та офісні приміщення знаходяться на території населених пунктів, які перебували в тимчасовій окупації рф. Після звільнення встановили факт знищення та/або викрадення товарно-матеріальних цінностей з таких приміщень.
Як оподатковувати ПДВ операції зі списання товарів, знищених, втрачених внаслідок дії обставин непереборної сили у період дії воєнного, надзвичайного стану? Як документально підтвердити таке знищення/втрати?
Товари не вважають використаними в неоподатковуваних ПДВ операціях або операціях, що не є господарською діяльністю платника, якщо вони знищені/втрачені внаслідок дії обставин непереборної сили починаючи з 24.02.2022 та протягом дії воєнного, надзвичайного стану. Податкові зобов’язання з ПДВ відповідно до пункту 198.5 Податкового кодексу України у разі списання таких знищених (втрачених) товарів не нараховують. У тому числі якщо вони придбані з ПДВ як до запровадження правового режиму воєнного, надзвичайного стану, так і в період його дії.
З питань оформлення, відображення у первинних документах та документального підтвердження знищення (втрат) товарів внаслідок дії обставин непереборної сили у період дії воєнного, надзвичайного стану, доцільно звернутися до Міністерства фінансів України.
Убезпечте себе від штрафів — правильно нараховуйте компенсуючі зобов’язання у зведених податкових накладних
Річний перерахунок ПДВ за 2025 рік потрібен тим, хто має одночасно й оподатковувані, й неоподатковані податком доходи. Такі платники нараховують компенсуючі податкові зобов’язання з ПДВ, а потім проводять їхнє уточнення, тобто перерахунок ПДВ в кінці року. У консультації мова піде про те, як здійснити такий перерахунок, скласти розрахунок коригування до компенсуючих податкових накладних та як відобразити все це у податковій декларації
Сплатили нерезиденту аванс за рекламні послуги. За першою подією склали і зареєстрували податкову накладну (ПН). Послуги він так і не надав. Ми розірвали угоду, і нерезидент повернув інвалюту. Гроші спочатку зарахували на розподільчий рахунок. На поточний — ще ні. Якою датою потрібно зробити розрахунок коригування (РК) до ПН? За яким курсом коригувати ПДВ?
Пригадаємо основні правила, за якими складають зведені податкові накладні. Підкажемо, коли замість звичайних податкових накладних можна оформити одну зведену, і чи не буде порушенням, якщо оформите зведену податкову накладну на ритмічні постачання лише в якомусь окремому звітному періоді, а в інші складатимете за правилом першої події
Щоб включити маркетингові послуги до складу витрат і податкового кредиту, підприємство має надати податківцям переконливу доказову базу. З’ясуємо, які документи потрібні, які послуги вважають маркетинговими і як правильно підтвердити їх зв’язок із господарською діяльністю
Дізнайтеся, які документи допоможуть оскаржити штраф за несвоєчасну реєстрацію РК, що постачальник складає на зменшення податкових зобов’язань, а реєструє — покупець. У відео ознайомимо вас із правовою позицією Верховного Суду, який цілком на боці платників податків