Подання звітності в електронному вигляді — сім кроків

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Міндоходів надало покрокову інструкцію для охочих подавати звітність в електронному вигляді

КРОК ПЕРШИЙ: Необхідно мати комп’ютер з операційною системою Windows версії від Windows XP SP 3 до Windows 8 та доступ до мережі Інтернет.

КРОК ДРУГИЙ: Зайти на інформаційний ресурс Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту Міндоходів (далі – АЦСК ІДД Міндоходів) та ознайомитись з розділом «Реєстрація користувачів». Підготувати за поданим зразком пакет документів та взяти необхідну кількість електронних носіїв (флеш-накопичувачі або диски CD-R), з якими особисто з’явитися до АЦСК ІДД Міндоходів з метою отримання послуг електронного цифрового підпису. Надають їх безкоштовно.

Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності

КРОК ТРЕТІЙ: Щоб розпочати подачу податкової звітності в електронній формі, необхідно укласти з територіальним органом Міндоходів угоду «Про визнання електронних документів». Це можна зробити в електронній формі. Достатньо лише завантажити інсталяційний пакет програмного забезпечення «ДПС. Захист звітності». Бажано мати встановлений Miсrosoft.NET версії 4.0 або вище (у разі відсутності Вам його запропонують встановити автоматично).

КРОК ЧЕТВЕРТИЙ: Після встановлення та налаштування в меню «Угоди і заяви» слід обрати відповідний варіант угоди (залежно від категорії платника — юридична особа, фізична особа — підприємець, фізична особа). Угоду слід підписати, використовуючи власний ключ та посилений сертифікат, сформований АЦСК ІДД Міндоходів. Після того як угода з територіальним органом Міндоходів підписана, можна відправляти свою звітність в електронному вигляді.

КРОК П’ЯТИЙ: Для формування та подання платниками податкової звітності в електронному вигляді Міністерством доходів і зборів розроблено та розміщено на офіційному веб-порталі відповідне програмне забезпечення.

Перш ніж розпочати роботи по встановленню та користуванню програмним забезпеченням, слід уважно ознайомитись з Інструкцією по встановленню програмного забезпечення та Порядком роботи з ним.

У разі виникнення питань стосовно інсталяції та користування програмним забезпеченням платник може звернутись за допомогою до відповідальних осіб, які надають консультації, практичну допомогу та відповідають за приймання звітності в електронному вигляді в розрізі територіальних органів.

Для підписання сформованої звітності електронним цифровим підписом слід використовувати програмне забезпечення «ДПС. Захист звітності». Сформовану та зашифровану звітність в електронному вигляді слід надсилати на єдину адресу інформаційного порталу Міністерства доходів і зборів України [email protected].

Для подання звітності з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування в електронному вигляді у розділі «Електронна звітність» розміщено інформацію про безкоштовні програмні забезпечення (on-line сервіси), які необхідно використовувати при формуванні та підписанні звітності безкоштовними ключами, виданими АЦСК ІДД Міністерства доходів і зборів.

Міністерство доходів і зборів забезпечує приймання електронних звітів, створених у затвердженому форматі та підписаних за допомогою надійних засобів електронного цифрового підпису, без огляду на те, за допомогою якого саме програмного продукту було створено такий звіт. Платники податків самостійно визначаються із вибором програмного забезпечення з формування та подачі звітності в електронному вигляді. Можливо використання власних програмних продуктів або провідних розробників бухгалтерських програм.

КРОК ШОСТИЙ: Після отримання звітності в електронному вигляді працівники територіального органу Міндоходів її розшифровують (перевіряючи відповідність електронного ключа) та відправляють платнику податків ПЕРШУ квитанцію, чим підтверджується отримання документів (другий екземпляр першої квитанції в електронному вигляді зберігається в Міндоходів). Якщо на електронну адресу платника податків не надійшла перша квитанція, то документ про звітність вважають неотриманим.

КРОК СЬОМИЙ: На підтвердження прийому поданої звітності платнику податків надсилають ДРУГУ квитанцію. Її надсилають у текстовому форматі: тут зазначають реквізити прийнятого податкового документа в електронній формі, дату прийому документа, реєстраційний номер, податковий період та дані відправника квитанції. На другу квитанцію накладають електронний цифровий підпис Міндоходів. Його шифрують і пересилають платнику податків (другий його екземпляр зберігають у Міндоходів). Датою і часом подачі податкового документа в електронному вигляді вважають дату і час, зафіксовані в першій квитанції.

Якщо платник податків виявив помилку у відправленому звіті, він може надіслати електронною системою уточнювальний звіт.

додаток

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Статті за темою

Усі статті за темою

Премія за підсумками року: нарахування та оподаткування

Річна премія — це винагорода за результатами роботи за рік. Інколи її називають тринадцятою зарплатою. Законодавство детально питання нарахування премій не врегульовує і роботодавець має певну свободу. У консультації — як нараховується річна премія, які є види, їхнє оподаткування, вплив розрахунку середньої зарплати для відпускних, лікарняних та інших виплат
68157

Міжнародний день бухгалтера 2025: ідеї привітань і святкування професійного свята

Міжнародний день бухгалтера, або Міжнародний день бухгалтерії — професійне свято бухгалтерів, яке відзначаємо щорічно 10 листопада. Тобто вже невдовзі :) Спеціально до свята ми підготували для вас п'ять порад, як незвично провести цей день
4529

Оновлені довідники податкових пільг — актуальні дані на 2025 рік

Податкова оприлюднила оновлений довідник податкових пільг станом на 01.10.2025. Там знайдете перелік пільг із податку на прибуток, оподаткування неприбуткових установ й організацій, плати за землю, ПДВ, державного мита тощо
18745

Порядок ліквідації підприємства

Ліквідація — це одна з форм припинення діяльності суб’єкта господарювання. Відсутність правонаступництва, тобто передачі прав та обов’язків третій стороні, відрізняє її від реорганізації. Яка послідовність дій при ліквідації, у якій черзі погашаються борги та як звільнити працівників при ліквідації? Що таке ліквідаційний баланс підприємства? Розглянемо, як здійснюється ліквідація юридичної особи у 2025 році з огляду на воєнний стан
98567

Чому бухгалтеру варто інвестувати в себе

Чому престижні компанії беруть на роботу менш досвідчених бухгалтерів? Як довести керівнику підприємства, що ви висококваліфікований бухгалтер, якому треба платити достойну зарплатню? Тримайте лайфхаки
1061

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді