Кабмін ухвалив постанову, яка регулює порядок державної реєстрації змін місцезнаходження або припинення діяльності ФОП в умовах тимчасового обмеження доступу до ЄДР внаслідок масштабної кібератаки

Відтак, підприємці можуть подавати заяви:
- про зміну місцезнаходження або припинення підприємницької діяльності в паперовій формі до будь-якого податкового органу незалежно від його місцезнаходження;
- про закриття ФОП в електронній формі через портал Дія.
Податкові органи вносять відповідні відомості до своїх інформаційних систем, а у випадку подання заяви в паперовій формі — передають їх Мінюсту.
Реєстрацію змін здійснює Мін’юст в день отримання заяви від податкового органу або порталу Дія без внесення відомостей до ЄДР. Датою реєстрації вважається дата подання заяви.
Також тимчасово дозволили використання даних із ЄДР, отриманих до обмеження доступу, для перевірки цивільної правоздатності підприємців.
Скористатися послугою можуть ФОП, які мають РНОКПП або використовують паспортні дані замість картки платника.
ФОП: реєстрація, облік, сплата податків і трудові відносини
Щоб закрити ФОП через портал Дія:
- Авторизуйтеся на порталі.
- Оберіть послугу «Закриття ФОП».
- Натисніть «Подати заяву».
- Перевірте дані.
- Підпишіть заяву КЕПом або електронним підписом.
Подані заяви можна відстежувати у розділі «Послуги — Замовлені послуги».
Після відновлення доступу до реєстру Мінюст забезпечить актуалізацію даних із збереженням дат реєстрації.
Форма, яку можна заповнити самостійно і подати до Податкової служби (скачати)
За інформацією Мінюсту
Розповімо про особливості перебування ФОП на загальній системі оподаткування у 2026 році: облік доходів і витрат, про книгу обліку, перехідні витрати між минулорічним кварталом IV та цьогорічним кварталом І, графік обов’язкових платежів (ЄСВ, ПДФО, військовий збір). Чи варто переходити на загальну систему у 2026 році? Відповіді — в огляді
Хто може бути самозайнятою особою, які податки сплачує самозайнята особа, можливості здійснення трудової діяльності, про умови оподаткування доходів та витрат самозайнятих осіб, до яких належить фізичні особи-підприємці та особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність. Ці та інші питання — в цьому огляді
Платникам єдиного податку треба контролювати, аби їхній річний дохід не перевищив дозволений ліміт. Пояснимо, які наслідки чекають ФОП у 2026 році, як оподаткувати суму перевищення та коли перейти до іншої групи або на загальну систему — у консультації
Мобілізованих ФОПів в автоматичному режимі звільнятимуть від податків і звітності — без зайвої бюрократії. З’ясуймо, як працюють нові норми, кого вони стосуються і що потрібно знати, аби скористатися пільгами
Воєнний стан не скасовує обов’язку застосовувати РРО та ПРРО, але передбачає окремі правила роботи. Пояснимо, як працювати з ПРРО без інтернету у 2026 році, коли можна застосовувати офлайн-режим, як діяти в разі збою та які штрафи загрожують за РРО-порушення