Електронні постанови та направлення на ВЛК: відповіді на гарячі запитання

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Автор
експерт з обліку та оподаткування, Київ
Міноборони відповідає на найпопулярніші запитання про запровадження реформи ВЛК

Електронні постанови та направлення на ВЛК: відповіді на гарячі запитання

1. Як працює електронне направлення на ВЛК?

Достатньо авторизуватися у мобільному застосунку Резерв+ та подати запит. Коли ТЦК підписує електронне направлення, людина отримує сповіщення в Резерв+, і потрібний документ з’являється в розділі «Направлення на ВЛК». Далі можна вирушити напряму до визначеного закладу охорони здоров’я для проходження медогляду.

2. Хто може подати запит на електронне направлення?

Сервісом уже можуть скористатись усі військовозобов’язані — як ті, хто сам бажає пройти огляд, так і ті, хто отримав паперову повістку для проходження ВЛК. Достатньо подати запит у Резерв+.

3. Що буде, якщо згенерувати електронне направлення і не прийти на ВЛК?

Якщо військовозобов’язаний сам бажає пройти ВЛК, але не з’явився, направлення в Резерв+ залишається актуальним протягом 15 днів від призначеної дати огляду. Після цього запит треба подати повторно — і в застосунок надійде направлення з тими ж або оновленими деталями.

Якщо ж військовозобов’язаний отримав повістку на проходження ВЛК, подав запит у Резерв+, отримав електронне направлення та не з’явився протягом 14 днів від призначеної дати огляду — це порушення правил обліку, за яке передбачена адміністративна відповідальність.

4. Що таке електронна постанова ВЛК?

Постанова ВЛК — це висновок, який військово-лікарська комісія формує після огляду.

Раніше постанови писали вручну та надсилали до ТЦК у паперовому вигляді. Міноборони спростило процес та розробило електронний кабінет ВЛК у Медичній інформаційній системі ЗСУ (далі — МІС ЗСУ). Новий функціонал дозволяє комісіям отримувати й передавати документи онлайн.

5. Які переваги електронних постанов для військовозобов’язаних?

Більше не потрібно самостійно передавати постанову ВЛК до ТЦК або чекати, поки комісія надішле паперові документи та їх зафіксують у системі. Електронні дані автоматично надходитимуть до реєстру Оберіг — і висновок ВЛК значно швидше відображатиметься в застосунку Резерв+.

6. Які переваги електронних постанов для військових?

Попередня історія проведених ВЛК як для військовозобов’язаних, так і для військових зберігатиметься в МІС ЗСУ.

Завдяки електронним постановам військові невдовзі зможуть значно простіше оформлювати виплати, пільги й послуги, пов’язані зі станом здоров’я, безпосередньо в застосунку Армія+.

Крім того, Міноборони цифровізувало довідку про обставини травми. Командир тепер може формувати її в СЕДО, після чого документ автоматично надходитиме до електронного кабінету ВЛК. Військовослужбовцю більше не потрібно отримувати оригінал довідки у командира та носити паперовий документ — достатньо вирушити на огляд напряму до ВЛК.

Електронний кабінет ВЛК також відкриває можливості для подальшої автоматизації процесів, зокрема спрощення оформлення відпусток на лікування та звільнення за станом здоров’я.

7. Оформлення постанов у електронному вигляді обов’язкове для всіх ВЛК?

З 1 березня 2025 року електронні постанови формують ті ВЛК, які:

  • зареєструвалися в електронному кабінеті,
  • пройшли навчання,
  • встигли опанувати функціонал. Протягом місяця до системи мають долучитись усі комісії.

А вже з 1 квітня електронний формат постанов стане обов’язковим для всіх ВЛК.

8. А якщо ВЛК не має доступу до інформаційної системи з технічних причин?

Якщо технічна можливість тимчасово відсутня, ВЛК може оформлювати постанови на папері. Після відновлення технічної можливості працівники ВЛК зобов’язані внести дані в МІС ЗСУ з поміткою про наявність паперового оригіналу.

9. Чи видадуть рішення (постанову) ВЛК на руки після огляду?

Якщо постанова оформлюється довідкою ВЛК (для висновків про придатність до військової служби, а також висновків про потреби у лікуванні, відпустці за станом здоров’я тощо), після огляду комісія може роздрукувати та передати вам друковану копію електронної постанови.

Якщо ж постанова оформлюється свідоцтвом про хворобу (для визнання непридатності до військової служби), комісія має затвердити висновок зі штатною ВЛК (тобто центральною чи регіональною). Таке рішення можна отримати на руки лише після його офіційного затвердження.

Військовослужбовець-контрактник працює гіг-спеціалістом: чи можливо

10. Чи може ВЛК просити людину особисто віднести папери до ТЦК?

Ні, ВЛК має самостійно передати постанову до ТЦК. Завдяки електронному кабінету постанову тепер оформлюють в електронному вигляді у МІС ЗСУ, після чого вона автоматично надходить до реєстру Оберіг, а отже, і до ТЦК.

11. Чи може ВЛК вносити висновки в систему без реальних оглядів?

Ні, ВЛК обов’язково проводить огляд. Лікарі у складі ВЛК із закладів охорони здоров’я під час огляду ознайомлюються з медичними записами в Електронній системі охорони здоров’я (ЕСОЗ) та з іншими медичними документами, які надає людина, та вносять свої записи до ЕСОЗ.

Після огляду працівники ВЛК — голова комісії, всі члени, які брали участь у засіданні, та секретар — засвідчують електронну постанову кваліфікованими електронними підписами (КЕП). Усі рішення фіксуються в МІС ЗСУ.

12. Як оскаржити рішення, закріплене в електронній постанові ВЛК?

Процедура оскарження залишається актуальною. Якщо людина не згодна з висновком ВЛК, вона може подати скаргу до штатної ВЛК (центральної чи регіональної) або оскаржити постанову в судовому порядку. Таке право передбачене главою 3 розділу І наказу Міноборони «Про затвердження Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України» від 14.08.2008 № 402 (далі — наказ № 402).

13. Яким нормативним актом врегульовані електронні постанови ВЛК?

Зміни до наказу № 402  передбачають впровадження кабінету ВЛК, заміну паперових форм постанов ВЛК на електронні, спрощення паперової звітності.

За інформацією Міноборони

додаток

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Статті за темою

Усі статті за темою

Премія за підсумками року: нарахування та оподаткування

Річна премія — це винагорода за результатами роботи за рік. Інколи її називають тринадцятою зарплатою. Законодавство детально питання нарахування премій не врегульовує і роботодавець має певну свободу. У консультації — як нараховується річна премія, які є види, їхнє оподаткування, вплив розрахунку середньої зарплати для відпускних, лікарняних та інших виплат
68163

Міжнародний день бухгалтера 2025: ідеї привітань і святкування професійного свята

Міжнародний день бухгалтера, або Міжнародний день бухгалтерії — професійне свято бухгалтерів, яке відзначаємо щорічно 10 листопада. Тобто вже невдовзі :) Спеціально до свята ми підготували для вас п'ять порад, як незвично провести цей день
4535

Оновлені довідники податкових пільг — актуальні дані на 2025 рік

Податкова оприлюднила оновлений довідник податкових пільг станом на 01.10.2025. Там знайдете перелік пільг із податку на прибуток, оподаткування неприбуткових установ й організацій, плати за землю, ПДВ, державного мита тощо
18752

Порядок ліквідації підприємства

Ліквідація — це одна з форм припинення діяльності суб’єкта господарювання. Відсутність правонаступництва, тобто передачі прав та обов’язків третій стороні, відрізняє її від реорганізації. Яка послідовність дій при ліквідації, у якій черзі погашаються борги та як звільнити працівників при ліквідації? Що таке ліквідаційний баланс підприємства? Розглянемо, як здійснюється ліквідація юридичної особи у 2025 році з огляду на воєнний стан
98578

Чому бухгалтеру варто інвестувати в себе

Чому престижні компанії беруть на роботу менш досвідчених бухгалтерів? Як довести керівнику підприємства, що ви висококваліфікований бухгалтер, якому треба платити достойну зарплатню? Тримайте лайфхаки
1064

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді