Чи включаються до складу витрат суми, сплачені за використання торгової марки нерезидента

Зміст статті:

ПРОБЛЕМА

Чи має право юридична особа включати до складу витрат суми коштів, сплачені іноземній фірмі за використання її торгової марки (бренду)?

РІШЕННЯ

Підпунктом 140.1.2 Податкового кодексу України (ПК) визначено, що до складу витрат платника податку не включаються витрати з нарахування у звітному періоді роялті:

на користь нерезидента в обсязі, що перевищує 4% доходу (виручки) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за рік, який передує звітному (за вирахуванням ПДВ та акцизного податку), а для банків ― в обсязі, що перевищує 4% доходу від операційної діяльності (за вирахуванням податку на додану вартість) за рік, що передує звітному;

що виплачується стосовно об’єктів, права інтелектуальної власності за якими виникли у резидента України вперше.

Винятком з цього правила є випадки, коли роялті нараховується:

на користь постійного представництва нерезидента, яке підлягає оподаткуванню згідно з пунктом 160.8 ПК;

суб’єктами господарювання у сфері телебачення і радіомовлення відповідно до Закону України «Про телебачення і радіомовлення» від 21.12.1993 № 3759-XII;

за надання права на користування авторським, суміжним правом на кінематографічні фільми іноземного виробництва, музичні та літературні твори.

Якщо між податковим органом і платником податку виникають розбіжності стосовно визначення особи, у якої вперше виникли (були набуті) права на об’єкт інтелектуальної власності, то податкові органи зобов’язані звернутися до спеціально уповноваженого органу, визначеного Кабінетом Міністрів України, для отримання відповідного висновку.

З усього вищезазначеного можна зробити висновок: якщо юридична особа — платник податку на прибуток сплачує іноземній фірмі роялті за використання її торгової марки, на яку право інтелектуальної власності виникло у цього платника вперше, то сплачену суму коштів не можна включати до складу витрат. Натомість у разі, коли платник податку вже не вперше отримує право інтелектуальної власності на зазначену торгову марку, він має право включити суму роялті до складу податкових витрат.


Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Головбух"
Теми:


Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді