ПРОБЛЕМА
Підприємець на загальній системі оподаткування — платник ПДВ отримав товар від свого постачальника з ПДВ, є первинні документи. Але він не сплатив ПДВ. Чи може такий підприємець включити суму постачання товару без ПДВ у витрати, чи лише після оплати товару?
РІШЕННЯ
Відповідно до пункту 177.2 Податкового кодексу України (ПК) об’єктом оподаткування ПДФО доходів, отриманих фізичною особою — підприємцем на загальній системі оподаткування від провадження господарської діяльності, є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такої фізичної особи — підприємця.
До переліку витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів, належать документально підтверджені витрати, що включаються до витрат операційної діяльності згідно з розділом III ПК (п. 177.4 ПК).
Отже, фізичні особи — підприємці, які працюють на загальній системі оподаткування, мають право відображати витрати з придбання товарів лише в момент отримання доходу з операції, для якої такі товари були придбані. Інакше кажучи, є дохід — є витрати, немає доходу — немає витрат.
Підготовлено експертами Системи «Експертус Податки»
Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Головбух"