Ремонт орендованих об’єктів основних засобів

Стаття-подарунок від журналу «Головбух» 
Новостворене підприємство орендує будівлю під офіс. Проведення ремонту орендатором передбачено договором оренди. Як підприємству враховувати в податковому обліку ремонт будівлі та поліпшення прилеглої території? Власні основні засоби відсутні на балансі підприємства, тому ліміту на ремонт немає. Чи потрібно створювати нову групу, яка складається з понесених витрат на ремонт орендованого майна?

Ремонт орендованого приміщення: облік

Відповідно до пункту 146.12 Податкового кодексу України (ПК) сума витрат, що пов’язана з ремонтом та поліпшенням об’єктів основних засобів, у тому числі орендованих або отриманих у концесію чи створених (збудованих) концесіонером у розмірі, що не перевищує 10 відсотків сукупної балансової вартості всіх груп основних засобів на початок звітного року, відноситься платником податку до складу витрат.

Крім того, згідно з пунктом 146.19 ПК у разі якщо договір оперативної оренди зобов’язує або дозволяє орендарю здійснювати ремонти/поліпшення об’єкта оперативної оренди, частина вартості таких ремонтів/поліпшень у сумі, що перевищує вищезазначене десятивідсоткове обмеження, амортизується орендарем як окремий об'єкт.

При цьому орендарем не враховується балансова вартість об’єктів оперативної оренди, за якою вони обліковуються на балансі орендодавця.

Таким чином, оскільки у підприємства відсутні власні основні засоби, воно має право всю суму витрат (без ПДВ) на ремонт орендованого майна віднести на створення балансової вартості відповідної групи основних засобів та подальшої їх амортизації згідно з нормами ПК, які передбачені для таких основних засобів.


Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді