Вимоги до оформлення куточка покупця

Як оформлювати трудові договори з працівниками та де вони мають бути зареєстровані? Чи потрібно у куточку споживача розміщувати інформацію про найманих працівників (а саме — копії трудових договорів)?

Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування загальнообов’язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплати праці» від 28.12.2014 № 77–VIII, що набрав чинності з 01.01.2015, до статті 24 Кодексу законів про працю України (КЗпП) було внесено зміни. Зокрема визначено, що працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом керівника.

Відповідно до статті 21 КЗпП трудовий договір є угода між працівником і власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом чи фізичною особою, за якою працівник зобов’язується виконувати роботу, визначену цією угодою, з підляганням внутрішньому трудовому розпорядкові, а власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган чи фізична особа зобов’язується виплачувати працівникові зарплату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін.

Договір між роботодавцем і працівником укладається у письмової формі (п. 6 ст. 24 КЗпП ). Детальний порядок укладення та розірвання трудового договору визначено у главі ІІІ КЗпП.

Втрата первинних документів через руйнування офісу

Увага: до 01.01.2015 фізособи-підприємці повинні були реєструвати трудові договори у тижневий строк після їх укладення у Державній службі зайнятості. З 01.01.2015 такої вимоги вже не існує. Разом з тим, тепер слід повідомляти фіскальну службу за місцем реєстрації платника податку про укладення трудового договору з працівником.

Отже, нині для усіх суб’єктів господарювання немає реєстрації трудових договорів, укладених із працівниками.

Стосовно другого запитання, відповідно до статті 4 Закону України «Про захист прав споживачів» від 12.05.1991 № 1023-XII споживачі під час придбання, замовлення або використання продукції, яка реалізується на території України, для задоволення своїх особистих потреб мають право, зокрема, на необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію про продукцію, її кількість, якість, асортимент, а також про її виробника (виконавця, продавця). Така інформація розміщується у куточку покупця, обов’язковість оформлення якого встановлена Порядком провадження торговельної діяльності та правилами торговельного обслуговування населення, затвердженими постановою КМУ від 15.06.2006 № 833 (далі — Порядок № 833). Згідно із пунктом 10 Порядку № 833 суб’єкти господарювання повинні забезпечити:

  • наявність на видному та доступному місці куточка покупця, в якому розміщується інформація про найменування власника або уповноваженого ним органу, книга відгуків та пропозицій, адреси і номери телефонів органів, що забезпечують захист прав споживачів;
  • розміщення ліцензії відповідно до встановлених законодавством вимог.

Наведений перелік документів не є вичерпним. Суб’єкти господарювання, які здійснюють торговельну діяльність, крім зазначених обов’язкових документів, повинні розміщувати в куточку покупця додаткову інформацію. Перелік цих документів залежить від виду здійснюваної торговельної діяльності та виду товарів, що реалізуються (продовольчі та непродовольчі, алкогольні напої, ювелірні вироби, лікарські засоби, нафтопродукти, транспортні засоби і номерні агрегати тощо).

Отже, як бачимо, в чинному законодавстві немає вимог щодо розміщення у куточку споживача інформації про найманих працівників.

Підготовлено членами Експертної ради системи «Експертус Податки»

Зарплатні рейди Держпраці: кому чекати і як захиститися

Вимоги до оформлення куточка покупця
Тарас Шарийкерівник експертної групи МСFR Головбух
На початку вересня КМУ анонсував комплексні перевірки (розпорядженням КМУ від 05.09.2018 № 649-р). Їхня мета — виявити неоформлених працівників і ліквідувати порушення з питань праці. Пояснимо, як це відбуватиметься. А також розповімо, чи можна не пустити контролерів


Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Головбух"

Вебінар для бухгалтерів

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді