Робоча ситуація дня

Право підприємство на витрати та податковий кредит при купівлі бензину та запасних частин, які використовуються для орендованого легкового автомобіля

Чи має право підприємство на витрати та податковий кредит при обслуговуванні орендованого легкового автомобіля

Чи має право підприємство на витрати та податковий кредит при купівлі бензину та запасних частин, які використовуються для орендованого легкового автомобіля?

Право підприємства на витрати

Відповідно до підпункту 138.10.2 Податкового кодексу України (ПК) витрати, пов’язані з орендою легкового автомобіля, зокрема, на придбання паливно-мастильних матеріалів та проведення ремонту, належать до адміністративних витрат, спрямованих на обслуговування та управління підприємством.

Крім того, згідно з пунктом 146.19 ПК у разі, якщо договір оренди дозволяє орендарю здійснювати ремонт об’єкта оперативної оренди, то за умови належного документального підтвердження понесених витрат орендар має право суму витрат на ремонт орендованого автомобіля включити до складу податкових витрат у розмірі, що не перевищує 10 % сукупної балансової вартості всіх груп основних засобів, що підлягають амортизації, на початок звітного року. Частина вартості такого ремонту в сумі, що перевищує віднесену на витрати, амортизується орендарем як окремий об’єкт.

Право на податковий кредит

Пунктом 198.1 ПК встановлено, що підприємство має право включити до складу податкового кредиту суми ПДВ, оплачені під час придбання пально-мастильних матеріалів та запчастин, за наявності належним чином оформленої податкової накладної.

У даному випадку підставою для віднесення сум ПДВ до складу податкового кредиту є касові чеки, які містять суму отриманих товарів, загальну суму нарахованого податку (чек повинен мати фіскальний номер та податковий номер постачальника). При цьому загальна сума отриманих товарів не може перевищувати 200 грн. за день без ПДВ (п. «б» п. 201.11 ПК). У разі перевищення цього обмеження продавець повинен виписати на вимогу покупця податкову накладну.


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Мінімальна зарплата 2025: на які виплати впливає

Мінімальна зарплата на весь 2025 рік визначена у розмірі 8000 грн на місяць та 48 грн на годину. На що впливає мінімальна зарплата у 2025 році, зокрема податки, ЄСВ, розрахунок лікарняних і декретних, «трудові» штрафи — в огляді
15379

Продовження воєнного стану і мобілізації: що треба знати бухгалтеру

Війна триває, тому воєнний стан продовжують до 6 серпня 2025 року. Разом з ним триватиме й мобілізація. Про особливості в роботі, які очікують на бухгалтера через продовження воєнного стану і мобілізації, ― в коментарі експерта
8229

Підакцизні товари в Україні 2025

Які товари потрапляють під оподаткування акцизом у 2025 році, про підакцизні товари та непідакцизні операції – у цьому огляді. Також про максимальні і мінімальні ціни на підакцизні товари в Україні, проблеми ідентифікації підакцизних товарів, штрафи за продаж підакцизних товарів неповнолітнім, ліцензування підакцизних товарів
65848

Штучний інтелект в роботі бухгалтера: так, ні чи можливо

Штучний інтелект (ШІ), зокрема його чат-бот ChatGPT, впевнено проникає у наше професійне життя. Не виняток — і бухгалтерія. Безперечно, є спокуса делегувати свої рутинні завдання комусь, хто може безвідмовно і точно провести розрахунки, без помилок заповнити і вчасно подати податкові звіти і декларації. Проте, чи безпечно це? Адже сам ШІ застерігає, що може помилятися і всю важливу інформацію потрібно перевіряти. Та й сумнівно, що податкова не випише штраф, бо «помилився ШІ, а не я». Розбираємо, яку частину своєї роботи бухгалтер може доручити штучному інтелекту, а яку — не варто
92

Компенсація комуналки від орендарів і підрядників: ПДВ наслідки для ЗОЗ

Розв’яжемо кейс: як оподаткувати ПДВ компенсацію комунальних витрат від орендаря або підрядника. Знатимете, чи буде право на податковий кредит, які ПДВ-зобов’язання матиме ЗОЗ та що записати в податкових накладних
1557

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді