Малоцінні швидкозношувані предмети (МШП)

UA RU
Автор
бухгалтер-експерт, кандидат економічних наук, м. Чернігів
Малоцінний в обліку не значить не потрібний в господарстві. Без цих дрібниць взагалі може зупинитися виробничий процес, так як без спецодягу та інструментів робітники не будуть працювати. Такі об’єкти, як правило, відображаються в обліку як малоцінні швидкозношувані предмети (МШП). У консультації – про визначення, облік та списання МШП

Що таке МШП

Малоцінні швидкозношувані предмети (МШП) – це багаторазові матеріальні активи, очікуваний строк використання яких становить менше одного року. Протягом відведеного терміну використання вони зберігають свою початкову фізичну форму, не втрачаючи своїх функціональних якостей.

Звертаємо увагу одразу на той факт, що незважаючи на свою назву, МШП не мають вартісного критерію щодо визнання. Вартість МШП, в принципі, може бути будь-яка і що таке «малоцінність» може визначатися хіба що прийнятим в обліковій політиці підприємства вартісним порогом суттєвості на підприємстві (його може й не бути). Таким чином, МШП може коштувати й 50 грн, й 15000 грн – чіткої межі немає.

Увага: вартість об’єкта у визнанні МШП не відіграє ролі.

Вищенаведене визначення можна їм дати на основі того, що написано про них в нормативних документах, а інформації про них не таку уже й багато. Тільки те, що вони:

  • є засобами праці. Це значить, що вони не міняють свою форму на відміну від сировини чи матеріалів, які в процесі виробництва стають іншими предметами (сировина і матеріали – це предмет, а не засіб праці). У цьому МШП подібні до основних засобів (ОЗ). Про це зазначається в Інструкції до Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов’язань і господарських операцій підприємств і організацій, яка затверджена наказом Мінфіну від 30.11.1999 № 291 (даліІнструкція № 291);
  • входять до складу запасів (НП(С)БО 9 «Запаси»). Це значить, що у фінансовій звітності (балансі) вони будуть в одному рядку з іншими запасами, тобто тією ж сировиною і матеріалами. Запаси входять до складу оборотних активів, тому у МШП строк очікуваного використання не перевищує 1 рік. Щодо МСФЗ, то у МСБО 2 «Запаси» взагалі немає такого поняття як МШП і вони у звітності за МСФЗ теж є запасами.

Додати до наведеної нормативки ще можна Порядок застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку в державному секторі, який затверджений наказом від 29.12.2015 № 1219 (далі – Порядок № 1219). Він хоча й для державного сектору, але підхід до МШП на підприємствах і бюджетних установах має бути однаковий, а Порядок № 1219 виписаний більш детально, ніж звична для підприємств Інструкція № 291.

Малоцінні та швидкозношувані предмети приклад

Можливі приклади МШП наведені у таблиці нижче.

Приклади МШП СКАЧАТИ ТАБЛИЦЮ

ПРИКЛАДИ МАЛОЦІННИХ ТА ШВИДКОЗНОШУВАНИХ ПРЕДМЕТІВ

Види МШП

Підвиди та приклади МШП в обліку

інструменти

  • пилки, сучкорізи, склорізи, свердла, леза для пилок, зубила, ножі тощо;
  • спеціальні інструменти та спеціальні пристосування для серійного і масового виробництва певних виробів або для виготовлення індивідуальних замовлень;
  • набір певних інструментів, який призначений для виробництва конкретного виробу тощо

господарський інвентар

  • предмети конторського та господарського облаштування, столовий, кухонний та інший господарський інвентар, предмети протипожежного призначення. Наприклад, вилки, ножі, ложки, чашки в офісі, клапани для вогнегасників, клапани для термосів і т.п.;
  • предмети виробничого призначення, обладнання, що сприяє охороні праці, предмети технічного призначення, які не можуть бути віднесені до необоротних активів. Наприклад, респіратори, протигази, маски, гумові рукавички, наколінники, беруші;
  • господарські матеріали, що використовуються для поточних потреб установ, наприклад, електричні лампи, мило, щітки, швабри, віники, відра, тощо;
  • канцелярське приладдя, наприклад, папір, олівці, підставки для ручок, чинки для олівців, папки, діркоколи, степлери, ножиці тощо

спецоснащення

  • знаряддя лову (трали, неводи, сіті тощо), троси;
  • смарт-картки

спецодяг

одяг для робітників або корпоративний одяг:

  • захисні жилети, захисні костюми, накидки, кашкети, робочі рукавиці, також спецвзуття тощо

інша малоцінка

які завгодно активи, якщо такі вони не можуть бути віднесено з тих чи інших причин до малоцінних необоротних матеріальних активів (МНМА), основних засобів (ОЗ) чи запасів*, наприклад:

  • бухгалтерські калькулятори;
  • флеш-пам’ять (флешки);
  • картриджі для принтерів;
  • павербанки;
  • безконтактні термометри – для перевірки температури клієнтів під час карантинних заходів;
  • захисні екрани для касирів – ті, які використовуватися під час карантинних заходів;
  • тощо

* у більшості випадків це досить спірне питання, вирішення якого залежить від облікової політики підприємства та професійної думки бухгалтера. Все залежить від того, яким вбачається очікуваний строк корисного використання перерахованих предметів. Віднесення калькулятора чи павербанка до МНМА не є помилкою

Спірні питання для визначення МШП

Оглядаючи вищенаведені приклади стає зрозумілим, що не все так просто в класифікації подібних речей. Можуть постати питання щодо конкретного об’єкту:

Головне у визнанні МШП це відповідь на 2 питання:

  • який строк використання ми ОЧІКУЄМО для даного об’єкта? Саме очікуємо, а не те скільки він взагалі фізично потенційно може прослужити. Якщо об’єкт з досвіду здатний зламатися через місяць (наприклад, ручка, олівець, свердло), то це без сумніву МШП;
  • чи може він використовуватися багаторазово без зміни своєї матеріальної форми? Це про засіб праці. Наприклад, медичний бинт. Якщо його намотати, то уже у нього інша форма й він може стати непридатним до подальшого використання як бинт. Аналогічно одноразові захисні маски чи одноразові гумові рукавички. Вони не можуть використовуватися багаторазово – їхня форма змінюється дуже швидко (розтягуються, рвуться, злипаються тощо). Хоча це все дуже відносно, тому й винесено під «спірні питання».

Увага: головне для МШП – очікуваний строк використання менше року та здатність зберігати в ході використання фізичну форму.

Можливі варіанти вирішення спірних питань при визначенні МШП розкрито у таблиці нижче.

ВИРІШЕННЯ СПІРНИХ ПИТАНЬ ВИЗНАННЯ МШП, МНМА ТА ВИРОБНИЧИХ ЗАПАСІВ

Що порівнюємо

МШП чи МНМА?

МШП чи виробничі запаси?

МШП

МНМА

МШП

виробничі запаси

строк використання

менше року

більше року

менше року

багаторазовість і незмінність форми

так

так

ні

приклади

свердла, пилка, звичайна офісна ручка, респіратор багаторазового використання, безконтактний термометр, захисний екран для касирів (для карантинних заходів) 

вогнегасник, принтер, захисний екран зварювальника

картридж для принтера

тонер для заправки картриджа у принтер, одноразові захисні маски та гумові рукавички, бинти

Все одно, спірні питання в класифікації об’єктів можуть залишитися:

  • лампа в люстру. Так, звикли як МШП; але сучасні світлодіодні лампи мають строк служби більше року (виробники гарантують 2-3 роки), є ще ультрафіолетові лампи для знезараження приміщення тощо. Можливо, це МНМА?
  • калькулятор. Є певна традиція в бухгалтеріях відносити його на МШП. Однак строк його використання вряд чи менше року. Калькулятори «живуть» у бухгалтеріях і 10 років і більше. Чому ж вони МШП? Можливо, це МНМА? Це ж саме можна сказати про флеш-пам’ять чи картридж для лазерного принтера чи діркокол;
  • чайник, кип’ятильник тощо. Та ж історія, що й з калькулятором. Яким ви вважаєте строк його очікуваного використання? МШП чи МНМА? Певні чайники в офісі більше року не «живуть»;
  • спецодяг, наприклад, жилет, зимова куртка. Ви вважаєте, що за рік вони будуть зношені? Таке буває не в усіх. Здебільшого спецодяг типу жилетів/курток використовується кілька років. Однак зручніше його обліковувати як МШП, а не МНМА;
  • респіратор. Вони різні, з різних матеріалів, тому однозначно стверджувати, що респіратор – це тільки МШП, а не МНМА не можна;
  • мило, миючий засіб. Мило фізичну форму не тримає, воно змилюється. Це більше схоже на витратний матеріал. Чому тоді це МШП?;
  • папір. Також існує традиція обліку як МШП, але чому б його не вважати витратним матеріалом, адже він теж легко й швидко змінює свою форму.

Останні 2 об’єкти – мило та папір – якщо вони закуповуються не в значних кількостях не буде помилкою й взагалі списувати на витрати підприємства одразу після придбання.

Увага: за спірними об’єктами відповідь на питання МШП чи МНМА, МШП чи витрати, МШП чи виробничі запаси – це справа професійного судження бухгалтера.

Який висновок з цього? У питанні МШП/МНМА/виробничі запаси/витрати – правильної відповіді може й не бути, так як існує певний відтінок суб’єктивізму: можна очікувати від лампи чи захисної куртки строк служби 3 роки, а можна й рік, незважаючи на заявлені технічні характеристики виробу. Висновок тут один: відповідь на це питання є елементом професійного судження бухгалтера. В момент видачі калькулятора вважали, що він більше року «не протягне», тому МШП.

Звертаємо увагу, що як би ви не класифікували в обліку вищенаведені предмети, все одно вони потрапляють майже одразу на витрати:

  • МШП – при видачі;
  • виробничі запаси – при списанні/видачі;
  • МНМА – при введенні в експлуатацію, якщо метод амортизації використовується для них 100%.

Враховуючи цей факт, а також, як правило, малу вартість МШП, то будь-яке з прийнятих рішень не може бути суттєвою чи грубою помилкою, яка призводить до певних суттєвих перекручень у звітності чи податкових наслідків. І думати ще й треба на скільки буде зручно також надалі обліковувати ці об’єкти та проводити їхню інвентаризацію.

Податковий облік МШП

Податок на прибуток. В обліку податку на прибуток жодних особливостей для МШП не виділено. Податкових різниць за ними немає. Як високодоходники, так і малодоходники ведуть облік однаково – на основі бухгалтерського.

ПДВ. Тут проблемним питанням є нюанси щодо тих МШП, за якими важко довести зв’язок з господарською діяльністю платника податку. Це стосується в першу чергу офісних МШП. Якщо немає виробничого використання, то після відображення податкового кредиту при придбанні таких МШП необхідно при початку їхнього використання нарахувати компенсуюче податкове зобов’язання за пунктом 198.5 Податкового кодексу України (даліПК), цим самим «прибрати» податковий кредит. Зробити це треба шляхом реєстрації відповідної зведеної податкової накладної не пізніше останнього дня звітного місяця. 

Існують МШП для яких важко обґрунтувати виробниче призначення. Наприклад, купили флешку до відео-/фотокамери директора. Звичайно, це можна зробити, якщо при введенні в експлуатацію камери було прописано, що вона буде використовуватися для фотографування зразків товару для викладення їх в Інтернет-магазин підприємства тощо. Однак, якщо це не так, то не радимо загравати з податківцями й нарахувати ПДВ. Це ж саме за певними офісними дрібничками: банки для чаю, кави, інших товарів господарського призначення чи «цікавих» елементів декору, оздоблення офісу (наприклад, глобус на столі у директора чи якийсь ліхтарик). Віднесення таких об’єктів до МНМА також щодо ПДВ практично нічого не змінює.

Увага: якщо за виданими МШП проблематично довести зв’язок з виробничою діяльністю, то нараховується компенсуюче зобов’язання з ПДВ.

Також ДПС згадує у листі від 05.05.2017 № 77/6/99-99-15-02-02-15/ІПК про засоби для прибирання офісу, наприклад побутову хімію, серветки, туалетний папір, пакети для сміття, одноразовий посуд, мило (практично все у цьому переліку – сировина і матеріали, які можна одразу списати й на витрати). Позиція податківців щодо них така: компенсуюче податкове зобов’язання за п. 198.5 ПК нараховувати не потрібно, якщо вартість згаданих товарів включається до складу вартості товарів/послуг, операції з яких є об’єктом оподаткування. Аналогічно слід чинити й з МШП.

Здається, просто? А яким документом платник податку зможе довести це? Яким чином мило та побутова хімія входять до собівартості товарів/послуг, які продає підприємство? Це може довести тільки калькуляція собівартості таких послуг чи продукції. А якщо підприємство невиробниче й ніяких калькуляцій ніхто не складає або взагалі це МШП з офісу, які до собівартості взагалі не входять? Отже, обґрунтувати зв’язок з виробничою діяльністю списання таких МШП (інших запасів) досить таки проблематично й краще:

  • нарахувати компенсуюче зобов’язання з ПДВ;
  • або придбати такі МШП у неплатника ПДВ;
  • придбати МШП за рахунок коштів фізосіб-працівників. Наприклад, виплативши їм премію. Щоправда тоді це будуть речі цих працівників. Однак це поширена практика для офісних дрібниць.

ПДФО та військовий збір. Тут є певний ризик того, що певні об’єкти можна пов’язати з конкретною особою та визнати, що вона користується додатковим благом, за яким не був сплачений податок. Однак тут 2 нюанси:

  • МШП загального користування не можна персоніфікувати, тобто віднести до конкретної персони (особи-працівника). Наприклад, канцелярським, милом приладдям користуються всі працівники офісу підприємства (користуються всі працівники бухгалтерії), тому ПДФО нарахувати неможливо;
  • МШП, яке було видане конкретному працівнику належить не працівнику, а підприємству. Наприклад, спецодяг, корпоративний одяг. Після того, як спецодяг був зношений, щоб тут не було питань треба списати його належним документом (див. нижче). За правильно поставленого документального оформлення тут теж питань щодо ПДФО бути не повинно. Бажано б прописати пункт у трудовому договорі, що підприємство забезпечує працівників на період роботи спецодягом, корпоративним одягом, який вони зобов’язані носити, щоб це не виглядало як подарунок.

Однак, якщо спецодяг, наприклад корпоративний одяг одразу дарується працівнику, то тоді доведеться нараховувати усі податки: ПДВ, ПДФО, військовий збір та й, скоріше за все, й ЄСВ. 

Ніяких проблем не виникає з тими МШП, які належать до засобів індивідуального захисту (ЗІЗ), так як їхня видача належить до витрат на охорону праці. Але медичні маски та захисні екрани на час карантину до ЗІЗ не входять. Питання щодо медичних масок і захисних екранів можна вирішити аналогічно корпоративному одягу. Аби виключити їх гарантовано з оподаткування ПДФО краще прописати в колективному договорі, що підприємство забезпечує своїх працівників такими засобами для роботи.

Увага: видача спецодягу чи інструменту робітнику для тимчасового користування на роботі не є додатковим благом для нього й не оподатковується ПДФО і військовим збором. Щодо сумнівних МШП (корпоративного одягу, захисних масок, екранів) краще прописати все у колективному договорі.

Бухгалтерський облік МШП

В обліку МШП є свої нюанси, які відрізняють його від обліку МНМА та виробничих запасів. Хоча є й спільні чи схожі підходи. Нюанси обліку МШП розкрито у таблиці нижче.

ПРАВИЛА ОБЛІКУ МАЛОЦІННИХ ТА ШВИДКОЗНОШУВАНИХ ПРЕДМЕТІВ (МШП)

Нюанси обліку

Як це реалізовано в обліку МШП

списання на витрати

при передачі у використання одразу відбувається списання на витрати (Дт 23, 91, 92, 93, 949 Кт 22)

визначення первісної вартості

аналогічно запасам (включаємо витрати на доставку, митні платежі і т.п.)

амортизація

відсутня

визначення вартості при списанні

аналогічно запасам (як правило, використовується ідентифікована собівартість, тобто та вартість, за якою придбали (первісна вартість))

пооб’єктний облік з присвоєнням інвентарних номерів

відсутній, але за бажанням на спецодяг тощо номери можна й поставити

кількісний облік за місцями експлуатації

так (п. 23 НП(С)БО 9)

рахунок обліку

22 «Малоцінні та швидкозношувані предмети»

повернення МШП

визнається дохід проведенням Дт 22 Кт 716, де використовується субрахунок 716 «Відшкодування раніше списаних активів», а як вартість МШП – чиста реалізаційна вартість (= ринкова вартість без витрат на можливу реалізацію таких активів) (п. 4 НП(С)БО 9)

договори матеріальної відповідальності з особами, яким видано

не потрібні

відображення у фінансовій звітності

як запаси (або додатково вписуваний рядок «виробничі запаси»)

Первинні документи з обліку МШП

Щодо документів для МШП, то насьогодні є лише нечинний наказ Мінстату «Про затвердження типових форм первинних облікових документів з обліку малоцінних та швидкозношуваних предметів» від 22.05.1996 № 145 (далі – Наказ № 145) містить спеціалізовані первинні документи для обліку МШП. Наказ № 145 втратив чинність ще у жовтні 2021 року. Отже, офіційно діючих форм первинних документів для обліку МШП насьогодні немає (для виробничих запасів ситуація аналогічна). Є три варіанти вирішення даної проблеми.

Варіант перший – продовження того, що було. Хоча типові форми первинних документів з обліку МШП скасовано, ніхто не забороняє продовжувати їх використовувати. Водночас підприємство може розробити потрібні документи самостійно. Наприклад, можна скласти власну Книгу оперативного обліку МШП, де за кожним видом МШП прописувати: кому й коли була видача, скільки штук було видано, скільки залишилось, скільки списано через поломку, втрату, інше вибуття. Таку книгу можна вести або за видами МШП, або за працівниками підприємства (допрацювати «під себе» картку МШ-2).

Варіант другий – первинні документи з «державного сектору». Також підприємства можуть використати при розробці власних документів для оформлення господарських операцій з МШП форми первинних документів для обліку запасів, які призначені для державного сектору. Їх містить Наказ Мінфіну від 13.12.2022 № 431 «Про затвердження типових форм з обліку та списання запасів суб’єктами державного сектору та порядку їх складання». Також цими же наказом затверджені й правила оформлення даних форм – Порядок складання типових форм з обліку та списання запасів суб’єктами державного сектору. Дані форми первинних документів є універсальними та можуть використовуватися для обліку як виробничих запасів, так і МШП. У цьому й їхній недолік – вони не враховують специфіки обліку МШП (видача відповідальним особам під розписку, багаторазовість використання, списання після зносу чи поломки тощо).

Варіант третій самостійна розробка. Можна взагалі розробити власні оригінальні первинні документи та затвердити їхні форми в наказі про облікову політику. Однак за зразок усе одно якісь документи треба використовувати. І для цих цілей може бути використані документи з Наказу № 145 або документи «державного сектору». Головна умова – документи повинні мати всі обов’язкові реквізити первинних документів, які передбачені у частині 2 статті 9 Закону «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996.

Призначення документів з Наказу № 145 для обліку МШП, які можуть бути корисними для розробки власних спеціальних первинних документів для обліку МШП, наведено у таблиці нижче.

Увага: типові форми первинних документів з обліку МШП можна використовувати, хоч їх скасували.

ПЕРВИННІ ДОКУМЕНТИ З ОБЛІКУ МАЛОЦІННИХ ТА ШВИДКОЗНОШУВАНИХ ПРЕДМЕТІВ

Ситуація

Всі МШП, крім спецодягу, спецвзуття та запобіжних засобів

Спецодяг, спецвзуття, запобіжні засоби

Пояснення

надходження

накладна, чек тощо

факт придбання МШП

прибутковий ордер М-4, картка складського обліку М-12

при організації складського обліку МШП

видача МШП

картка обліку МШП (МШ-2)

особова картка обліку спецодягу, спецвзуття та запобіжних засобів (МШ-6)

МШ-4 для видачі під розписку працівникам (1 прим)

МШ-6 для видачі МШП під розписку для тривалого користування (1 прим)

відомість обліку видачі (повернення) спецодягу, спецвзуття та запобіжних засобів (МШ-7)

МШ-7 для видачі працівнику в індивідуальне користування спецодягу, спецвзуття, запобіжних засобів по нормам (2 прим., один комірнику, інший – бухгалтерії).

накладна на внутрішнє переміщення (М-11) чи інша внутрішня накладна, складена в довільній формі

передача МШП між підрозділами тощо

списання МШП

акт вибуття МШП (МШ-4)

  • причина списання МШП: поломка, втрата (1 або 2 прим., один на дільниці, а інший – бухгалтерії);
  • після Акта МШ-4 складається ще й Акт МШ-8

акт на списання МШП (МШ-8)

причина списання: моральна застарілість, зношеність, непридатність для подальшого використання, здавання до комори утилізації; складається на основі рішення зібраної комісії

Проводки з обліку МШП

Розглянемо тепер на прикладах у таблиці нижче облік надходження, видачі та вибуття МШП на підприємстві.

ОБЛІК МАЛОЦІННИХ ТА ШВИДКОЗНОШУВАНИХ ПРЕДМЕТІВ (МШП)

Господарська операція

Первинні документи

Дт

Кт

Сума

Придбання МШП

1

придбано (оприбутковано) канцелярські товари

накладна

22

631

600,00

2

відображений податковий кредит з ПДВ (до та після реєстрації податкової накладної постачальником)

накладна

644.2*

631

120,00

зареєстрована податкова накладна

641.1

644.2

120,00

3

здійснена оплата придбаних канцелярських товарів

платіжна інструкція, банківська виписка

631

311

720,00

Придбання МШП через підзвітну особу

1

здійснена оплата канцелярських товарів через корпоративну картку

банківська виписка

372

313

720,00

2

підзвітна особа після повернення надала авансовий звіт та накладну на придбані канцелярські товари

накладна, авансовий звіт

22

372

600,00

3

відображена сума сплаченого ПДВ

податкова накладна, авансовий звіт

644.2

372

120,00

4

відображений податковий кредит з ПДВ після реєстрації податкової накладної постачальником

641.1

644.2

120,00

Видано МШП

1

видано канцелярські товари в бухгалтерію (можна оформити на головного бухгалтера)

картка обліку МШ-2 або розроблена книга оперативного обліку МШП

92

22

500,00

2

видано інструмент робітникам у виробництво

23

22

18000,00

3

видані захисні маски працівникам

949

22

1200,00

4

видані захисні маски та екрани касирам, охороні та продавцям-консультантам магазину

93

22

10000,00

5

видано в офіс металеві банки для сипучих продуктів

92

22

360,00

нараховане компенсуюче зобов’язання з ПДВ за п. 198.5 ПК, так як відсутній зв’язок з виробничою/господарською діяльністю

зведена податкова накладна

949

641.1

60,00

Повернення МШП

1

працівник при звільненні повернув інструмент (спецодяг тощо), який було оприбутковано за ринковою вартістю такого б/в інструменту

картка обліку МШ-2 або розроблена книга оперативного обліку МШП, довідка бухгалтерії

22

716

1500,00

Нестача МШП (винної особи немає)

1

при інвентаризації виявлена нестача інструменту до його передачі в експлуатацію

інвентаризаційний опис, протокол комісії, акти МШ-4, МШ-8

947

22

1200,00

2

нараховане компенсуюче зобов’язання з ПДВ за п. 198.5 ПК**

зведена податкова накладна

949

641.1

240,00

3

віднесено на позабалансовий облік суму нестачі до встановлення винних осіб (сума нестачі + ПДВ)

довідка бухгалтерії

072

1440,00

Нестача МШП (винна особа виявлена одразу)

1

при інвентаризації виявлена нестача інструменту

інвентаризаційний опис, протокол комісії, акти МШ-4, МШ-8

947

22

1200,00

2

віднесено на позабалансовий облік суму нестачі до сплати винною особою (сума нестачі + ПДВ)

довідка бухгалтерії

072

1440,00

4

відшкодовано винною особою нестача шляхом вирахуванням з зарплати

заява працівника

375

716

1440,00

бухгалтерська довідка

661

375

1440

довідка бухгалтерії

072

1440,00

5

зареєстрована податкова накладна

податкова накладна

716

641.1

240,00

* 644.2 – аналітичний субрахунок для обліку податкового кредиту з ПДВ до реєстрації податкової накладної постачальником;

** однак, якщо втрачено МШП, який уже є в експлуатацію, то можна його просто списати як зношений й ПДВ не нараховувати (МШ-4, МШ-8)

Оформлення остаточного списання МШП: проводки

Для остаточного списання уже виданого МШП з обліку можуть бути оформлені:

  • Акт вибуття МШП (МШ-4) та Акт на списання МШП (МШ-8)– обидва, якщо причиною є поломка, втрата;
  • Акт на списання МШП (МШ-8) – якщо причиною є зношення та необхідність списання у брухт. Підписує спеціально створена наказом керівника комісія.

Також слід зробити відмітку в Картці обліку МШП (МШ-2) або іншому регістрі, який веде за МШП підприємство. Крім того, не забуваємо, що при звільненні працівник має повернути видані йому МШП.

Якщо об’єкт уже був списаний в обліку, то бухгалтерські проведення у такому разі відсутні, так як МШП на рахунку 22 уже відсутній. Правильне списання МШП позбавляє підприємства необхідності оподатковувати неповернутий спецодяг, спецвзуття тощо.


Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді