Уряд ухвалив єдиний порядок облаштування робочих місць для людей з інвалідністю

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Автор
експерт з обліку та оподаткування, Київ
Новий документ визначає чіткий механізм перепланування, ремонту та дообладнання приміщень, щоб вони були повністю інклюзивними

Уряд ухвалив єдиний порядок облаштування робочих місць для людей з інвалідністю

Постанова допоможе роботодавцям адаптовувати робочі місця до індивідуальних потреб людей з різними видами порушень — рухових, зору, слуху чи інших. Це сприятиме розширенню можливостей працевлаштування людей з інвалідністю та кращій їх інтеграції на ринку праці.

Процедура адаптації робочого місця включає кілька етапів:

  • подання заяви,
  • оцінку потреб працівника,
  • залучення фахівців,
  • визначення необхідних заходів,
  • виконання робіт і підсумкову оцінку результатів.

Для різних категорій осіб передбачили окремі рішення:

  • для людей з порушеннями опорно-рухового апарату — облаштування пандусів, поручнів, безбар’єрних маршрутів, адаптованих санітарних приміщень та евакуаційних виходів;
  • для людей із порушенням зору — нанесення тактильних смуг, використання шрифту Брайля, контрастного маркування, звукових сигналів і спеціальних програм;
  • для людей із порушенням слуху — встановлення візуальних покажчиків, текстових інструкцій, індукційних петель, забезпечення перекладу жестовою мовою;
  • для людей з ампутацією кінцівок — безбар’єрний доступ, поручні, важільні ручки та інші елементи зручності.

Витрати на проведення таких заходів можуть покриватися за рахунок Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю або інших передбачених джерел.

Запровадження нових правил стане важливим етапом у формуванні безбар’єрного середовища в Україні та виконанні міжнародних зобов’язань держави, зокрема положень Конвенції ООН про права осіб з інвалідністю.

  За інформацією Мінрозвитку 

додаток

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Статті за темою

Усі статті за темою

Лікарняні: як правильно розрахувати та виплатити

Як розрахувати лікарняні у 2025 році без помилок? Які документи перевіряти, як працює електронний лікарняний і коли ще можливий паперовий? У статті пояснюємо правила розрахунку лікарняних, показуємо приклади розрахунків і звертаємо увагу на актуальні зміни 2025 року
448537

Листок непрацездатності з помилкою: як оформити відсутність працівника

Лікарняний із помилкою? Таке трапляється навіть у медзакладах. Але як бути бухгалтеру: як правильно оформити відсутність працівника, якщо лікарняний виправити не можна? У консультації даємо готове рішення
25189

Страховий стаж 2025: що це та як правильно його обчислити

Роботодавець зобов'язаний правильно визначити страховий стаж, адже відповідає за це і перед працівником, і перед ПФУ. Адже від цього показника залежить розмір соцвиплат. Щоб не довелося платити за помилки, з’ясуємо, як визначити страховий стаж працівникові, підприємцю або фізособі, що виконує роботи за цивільно-правовими договорами
71313

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді