Статус платника податку не впливає на обов’язок сплачувати ЄСВ

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

Суд визнав правомірними вимоги територіального управління ПФУ до приватного підприємства щодо сплати заборгованості зі страхових внесків

Суд визнав правомірними вимоги територіального управління ПФУ до приватного підприємства щодо сплати заборгованості зі страхових внесків.

Під час прийняття такого рішення суд керувався законодавчими нормами, відповідно до яких загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванню підлягають громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які працюють за трудовим договором (контрактом) або на інших передбачених законодавством умовах:

  • на підприємствах незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання;
  • у філіях, представництвах, відділеннях та інших відокремлених підрозділах цих підприємств;
  • в об’єднаннях громадян;
  • у фізосіб — суб’єктів підприємницької діяльності та інших осіб.

Ці вимоги стосуються також юр- та фізосіб — суб’єктів підприємницької діяльності, які обрали особливий спосіб оподаткування (фіксований податок, єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок, придбали спеціальний торговий патент).

Водночас чинним законодавством не передбачено такої пільги, як звільнення від сплати єдиного соціального внеску (ЄСВ)  для суб’єктів підприємницької діяльності, котрі перейшли на спрощену систему оподаткування.

Оскільки ЄСВ не входить до системи оподаткування, на нього не поширюється податкове законодавство, а іншим законодавством не встановлені пільги з його нарахування та сплати або звільнення від його сплати. Отже, обов’язок сплачувати ЄСВ особами, які працюють у суб’єктів підприємницької діяльності — платників єдиного податку, не залежить від статусу платника податку.

Нагадаємо, що за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у т. ч. донарахованих страхувальниками або територіальними органами ПФУ, накладається штраф залежно від строку затримки платежу. Одночасно на суми своєчасно не сплачених (не перерахованих) страхових внесків і фінансових санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1% зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу.

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Де знайти журнал «Головбух» і як читати його в системі

Журнал «Головбух» у 2025 році інтегрувався в систему «Експертус Головбух». Звичні матеріали та архівні номери тепер доступні на одній платформі із сервісами й калькуляторами. Покажемо, де знайти журнал і що ще допоможе бухгалтеру в щоденній роботі
40

ФОП на загальній системі 2026: умови перебування та податки

Розповімо про особливості перебування ФОП на загальній системі оподаткування у 2026 році: облік доходів і витрат, про книгу обліку, перехідні витрати між минулорічним кварталом IV та цьогорічним кварталом І, графік обов’язкових платежів (ЄСВ, ПДФО, військовий збір). Чи варто переходити на загальну систему у 2026 році? Відповіді — в огляді
791376

Самозайняті особи: облік та оподаткування

Хто може бути самозайнятою особою, які податки сплачує самозайнята особа, можливості здійснення трудової діяльності, про умови оподаткування доходів та витрат самозайнятих осіб, до яких належить фізичні особи-підприємці та особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність. Ці та інші питання — в цьому огляді
25450

Перевищення ліміту доходу ФОП у 2026-2027 роках

Платникам єдиного податку треба контролювати, аби їхній річний дохід не перевищив дозволений ліміт. Пояснимо, які наслідки чекають ФОП у 2026 році, як оподаткувати суму перевищення та коли перейти до іншої групи або на загальну систему — у консультації
6152

Контрольовані операції: критерії визнання

Контрольовані операції — сфера підвищеного контролю ДПС, де найменша помилка може призвести до мільйонних штрафів і донарахувань. Які критерії визнання операцій контрольованими діють у 2026 році, як функціонує багаторівнева звітність, як подавати Повідомлення про участь у МГК та яких штрафів очікувати — розглянемо в огляді
50547

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді