Із лютого 2026 року ДПС змінює правила надсилання податкових повідомлень-рішень

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

Автор
експерт з обліку та оподаткування, Київ
Із 26 лютого 2026 року в Україні діятиме оновлений порядок надсилання податкових повідомлень-рішень (ППР). Зокрема, документ визначає умови, за яких платнику скасовують штрафні санкції, а пеню при цьому не нараховують

Із лютого 2026 року ДПС змінює правила надсилання податкових повідомлень-рішень

Нагадуємо, Мінфін наказом від 09.10.2025 № 513, вніс зміни до Порядку надсилання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків. Документ набирає чинності через 90 днів із дня його офіційного опублікування. Наказ № 513 опублікували в «Офіційному віснику України» від 28.11.2025, тому оновлений Порядок застосовуватимуть з 26.02.2026.

Основні зміни:

  • Врахували окремі правила сплати податкових зобов’язань під час воєнного стану.

Якщо платник сплачує суму податкового зобов’язання протягом 30 календарних днів з дня, наступного за днем отримання ППР (форми «Р» та «Д»), штрафні (фінансові) санкції вважаються скасованими, а пеню не нараховують. При цьому нове ППР не складають;

  • ППР у разі ліквідації контролюючого органу.

У разі ліквідації органу ДПС, який прийняв попереднє ППР, нове рішення оформлює контролюючий орган, що здійснює адміністрування податків, зборів, платежів платника податків;

  • Оновили форми ППР (додатки 1—30) з урахуванням нової нумерації.

Форми доповнили, зокрема:

  • уточненими підставами, у разі встановлення яких надсилають (вручають) ППР;
  • уніфікованою структурою та єдиними форматами відображення інформації;
  • оновленим форматом реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції.

Додаткові зручності для платників

Відображатиметься інформація про судові та адміністративні оскарження, що вплинули на розмір узгоджених грошових зобов’язань;

З’являться QR-коди для швидкої та зручної сплати грошових зобов’язань. 

За інформацією ДПС

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Відображаємо в обліку штрафні санкції

За боргами слід платити, взяті зобов’язання виконувати. Штраф, пеня, неустойка — це покарання за невиконання свого обов’язку. Окрім них є й відшкодування інших втрат, яких зазнала друга сторона, наприклад, інфляції. Як же відобразити в обліку штрафи й пеню, що виникають за господарськими договорами, а також під час сплати податків і зборів — у консультації
202839

Штраф за несвоєчасну сплату єдиного податку

Несплата будь-якого податку – це штраф та пеня. Це може статися як усвідомлено, так і через допущену помилку, яка виявлена самостійно чи органом ДПС. Про наслідки несвоєчасної сплати єдиного податку, штрафи за несплату єдиного податку під час воєнного стану — у цьому огляді
108240

Штрафи за порушення трудового законодавства 2026: таблиця

У період воєнного стану інспектори Держпраці можуть завітати для перевірки лише в особливій ситуації. Підстави для такого раптового візиту обмежені, як і питання для перевірки. Експерт нагадує випадки, коли Держпраці може провести позапланову перевірку, і розміри трудових штрафів у 2026 році
83573

Штрафи за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних: скільки платити у 2026 році

ПДВ, безумовно, є найбільш штрафонебезпечним податком, що вимагає складного обліку та адміністрування. У цьому огляді ми розглянемо можливі штрафи за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних або коригування розрахунків
91482

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді