Квартальна Об’єднана звітність для ФОПів не затверджена: ДПС пояснює, як звітувати

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

Автор
експерт з обліку та оподаткування, Київ
ДПС в Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (ЗІР) роз’яснила, за якою формою подавати Податковий розрахунок ФОП та особам, які провадять незалежну професійну діяльність за І квартал 2026 року

Квартальна Об’єднана звітність для ФОПів не затверджена: ДПС пояснює, як звітувати

Особи, які відповідно до Податкового кодексу України (ПК) мають статус податкових агентів, зобов’язані подавати Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (далі — Податковий розрахунок) до контролюючого органу за основним місцем обліку:

  • для податкових агентів, які є фізичними особами — підприємцями та особами, які провадять незалежну професійну діяльність, — у строки, встановлені ПК для податкового кварталу (з розбивкою по місяцях звітного кварталу);
  • для інших податкових агентів, крім фізичних осіб — підприємців та/або осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, — у строки, встановлені ПК для податкового місяця (п. 51.1, пп. «б» п. 176.2 ПК).

Перехідні відпускні та середня зарплата для критичності

Такий Податковий розрахунок подають лише у разі нарахування сум, зазначених доходів платнику податку — фізичній особі податковим агентом, платником ЄСВ упродовж звітного періоду.

Форму Податкового розрахунку та Порядок його заповнення та подання податковими агентами затвердив Мінфін наказом від 13.01.2015 № 4 (далі — Наказ № 4).

До визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення, є чинними форми декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення (абз. 2 п. 46.6 ПК).

Податкові декларації, подають за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює:

  • календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) – упродовж 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця (пп. 49.18.1 ПК);
  • календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) — протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя) (пп. 49.18.2 ПК).

На сьогодні проєкт змін до Наказу № 4 проходить процедуру погодження із заінтересованими органами виконавчої влади.

Відповідно пункту 48.1 ПК Податковий розрахунок має подаватися за формою, чинною на час її подання. Оскільки форма Податкового розрахунку для звітного періоду – квартал, на сьогодні не затверджена, то чинною є форма Розрахунку для звітного періоду – місяць.

Відповідальність за порушення подання Податкового розрахунку:

  • 1 020 грн — за перше порушення;
  • 2 040 грн — за повторне протягом року (ст. 119.1 ПК).

Таким чином, податкові агенти, які є фізичними особами – підприємцями та особами, які провадять незалежну професійну діяльність, мають право (не зобов’язані!!!) подавати Податковий розрахунок за чинною формою для звітного періоду — місяць, відповідно до норм ПК.

На сьогодні ДПС опрацьовує та завантажує до інформаційних систем подані податковими агентами, які є ФОП та особами, які провадять незалежну професійну діяльність Податкові розрахунки за січень, лютий та березень 2026 року.

ДПС стверджує, що відповідальність податкових агентів, які є ФОП та особами, які провадять незалежну професійну діяльність, передбачена статтею 119 ПК щодо подання, подання з порушенням встановлених строків Податкових розрахунків за звітні періоди 2026 року (січень, лютий, березень 2026 року) застосовуватимуть для звітного періоду — квартал. Граничний термін подання Податкового розрахунку за І квартал 2026 року — 11 травня 2026 року.

Проте маємо побоювання, що до 11.05.2026 Мінфін та ДПС встигнуть:

ЗІР, категорія 103.25

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Облігації: види, переваги, військові ОВДП та правила інвестування

Інвестування грошей в облігації є незвичним варіантом для більшості громадян та суб’єктів господарювання. Однак це перевірений спосіб отримати стабільний дохід та зберегти свій капітал від інфляційних ризиків. У цій консультації розглянемо, що таке облігації та якими вони бувають, які з них є найбільш надійними, якими є особливості військових облігацій, хто і як може їх придбати, а також нюанси оподаткування операцій з ними
10166

Інвентаризація земель 2026: порядок проведення, документи та строки

Земля є специфічним об’єктом обліку, з яким має справу далеко не кожне підприємство. Як провести інвентаризацію землі та відобразити земельні ділянки в обліку підприємства, — у цій консультації
9150

Інвентаризаційні чеклісти: скачайте, роздрукуйте і позначайте, що вже зробили

Якщо проводити інвентаризацію хаотично, вона може затягнутися так, що доведеться сидіти за роботою і в новорічну ніч. Щоб зробити все чітко і правильно, скористайтеся підказками від експертів. Скачуйте і дійте за списком!
13354

Звіт про надходження сільськогосподарських тварин на переробні підприємства

Статистична звітність не лякає того, хто знає, як правильно її оформити та вчасно подати. У статті допоможемо розібратись з усіма тонкощами заповнення форми звіту 11-заг (квартальна) та поділимось актуальним бланком для скачування
4204

Де знайти журнал «Головбух» і як читати його в системі

Журнал «Головбух» у 2025 році інтегрувався в систему «Експертус Головбух». Звичні матеріали та архівні номери тепер доступні на одній платформі із сервісами й калькуляторами. Покажемо, де знайти журнал і що ще допоможе бухгалтеру в щоденній роботі
55

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді