Відповідаючи на запит стосовно формування собівартості товарів унаслідок взаємодії юридичних осіб з фізичними особами другої групи єдиного податку, регіональні податківці закцентували увагу насамперед на такому.
Фізичні особи — підприємці, які провадять господарську діяльність із надання послуг, у т. ч. побутових, юридичним особам — неплатникам єдиного податку, не мають права перебувати на спрощеній системі оподаткування в другій групі. Проте обмеження щодо продажу товарів платниками єдиного податку другої групи юридичним особам законодавством не передбачено.
Податківці зауважили, що розділ ІІІ Податкового кодексу України не містить положень щодо порядку визначення собівартості товарів (робіт, послуг). Отже, таке визначення здійснюється за правилами бухгалтерського обліку. Так, облік доходів підприємства здійснюється відповідно вимог П(С)БО 15 «Дохід», а формування витрат — відповідно до П(С)БО 16 «Витрати» та МСБО 2 «Запаси».
Тобто формування витрат при визначенні фінансового результату до оподаткування за звітний податковий період здійснюють виходячи з національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності за умови їх документального підтвердження.
Лист ГУ ДФС у Житомирській області від 28.03.2016 № 221/6/06-30-15-02-23
Для ФОП група 2 досить вигідна через фіксовану величину податку, яка не залежить від обсягу доходу. Єдиний податок група 2 — які умови перебування на ній, що дозволено і заборонено, та новий ліміт групи — у консультації
Як позбутися податкового тягаря, що тисне бізнес та платити менше? Очевидно, що обрання системи оподаткування — це вкрай важливе рішення. Спрощена чи загальна? Про спрощену систему оподаткування, її переваги та нюанси — у статті
Якими можуть бути причини відмови від спрощеної системи оподаткування, у які терміни таку відмову можна зробити, якою є форма заяви про відмову від спрощеної системи оподаткування та як її заповнити – у консультації
Що таке єдиний податок? Єдиний податок передбачає звільнення від сплати деяких податків, більш прості підходи до ведення обліку та звітності. На ньому можуть перебувати як юрособи, так і фізособи-підприємці. Про групи єдиного податку в 2026–2027 роках, про єдиний податок в умовах воєнного стану, хто може перебувати на кожній з цих груп та за яких умов, а хто взагалі не має права бути єдинником — у цьому огляді
Несплата будь-якого податку – це штраф та пеня. Це може статися як усвідомлено, так і через допущену помилку, яка виявлена самостійно чи органом ДПС. Про наслідки несвоєчасної сплати єдиного податку, штрафи за несплату єдиного податку під час воєнного стану — у цьому огляді