Повернення товару в день продажу: чи потрібно складати підсумкову ПН та РК

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

Автор
експерт з обліку та оподаткування, Київ
Для коректного відображення у ПДВ-звітності здійснених господарських операцій складіть податкову накладну в загальному порядку на постачання товару та розрахунок коригування до неї — у звʼязку з поверненням такого товару покупцем / поверненням коштів покупцю

Повернення товару в день продажу: чи потрібно складати підсумкову ПН та РК

За загальними правилами податкова накладна (ПН) за операцією з постачання товарів повинна складатися на дату виникнення податкових зобовʼязань, визначену відповідно до пункту 187.1 Податкового кодексу України (ПК).

Разом з тим у разі здійснення постачання товарів / послуг за готівку кінцевому споживачеві (який не є платником ПДВ), розрахунки за які проводять через касу / РРО та/або ПРРО, або через банк, небанківського надавача платіжних послуг чи платіжний пристрій (безпосередньо на рахунок постачальника), пункт 201.4 ПК передбачає можливість, (а не обовʼязок) складання ПН за щоденними підсумками операцій (якщо на ці операції не склали ПН у загальному порядку) з урахуванням усього обсягу таких постачань за день.

СКАЧАЙТЕ ПАМ'ЯТКУ: Граничні строки реєстрації ПН/РК

Оскільки платник протягом дня продав лише один товар із застосуванням РРО та повернув цей ж товар / повернув кошти за нього, при цьому інші постачання упродовж такого дня не здійснювалися, то з метою коректного відображення у податковій звітності здійснених господарських операцій такому платнику доцільно скласти ПН у загальному порядку на постачання товару та розрахунок коригування до неї — у звʼязку з поверненням такого товару покупцем / поверненням коштів покупцю.

За інформацією ДПС у Закарпатській області

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Яка відповідальність за нерозблокування податкової накладної

Коментар експерта допоможе з’ясувати і попередити можливі ризики через те, що платник ПДВ не розблокує податкову накладну. Адже він зобов’язаний не лише сплачувати ПДВ і звітувати про нього, а й складати податкові накладні та реєструвати їх у ЄРПН. За порушення цього обов’язку є відповідальність
13290

Розрахунок коригування до податкової накладної: як скласти

У консультації про розрахунок коригування до податкової накладної та причини коригувань, які податкова визначила для його складання. Наведемо умовні коди в розрахунку коригування, їхнє призначення та приклади складання розрахунків коригування з різними кодами («101», «102», «103», «104» і «301»)
952378

Єдиний реєстр податкових накладних

Скласти та зареєструвати податкову накладну/розрахунок коригування – відповідальна ділянка сучасної бухгалтерії. У цьому огляді – про особливості функціонування ЄРПН та СЕА
35094

Податкова накладна 2026: приклад заповнення

Платники ПДВ мають вчасно реєструвати податкові накладні навіть під час воєнного стану. Як правильно скласти податкову накладну за новою формою 2026 — у консультації з прикладами та зразками для скачування
456410

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді