Внесок на працевлаштування осіб з інвалідністю: як оскаржити вимогу про недоїмку, штраф і пеню

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

Автор
експерт з обліку та оподаткування, Київ
Платники внеску на підтримку працевлаштування осіб з інвалідністю зможуть оскаржувати вимоги про сплату недоїмки, а також рішення про нарахування пені та штрафів. Мінфін запропонував порядок такого оскарження: на подання скарги відводять 10 робочих днів, а ДПС матиме 20 календарних днів на її розгляд

Внесок на працевлаштування осіб з інвалідністю: як оскаржити вимогу про недоїмку, штраф і пеню

На сайті СПО об’єднань профспілок до 28.08.2026 для обговорення оприлюднено проєкт наказу Мінфіну «Про затвердження Порядку розгляду податковим органом скарг на вимоги про сплату недоїмки зі сплати внеску на підтримку працевлаштування осіб з інвалідністю та на рішення про нарахування пені та накладення штрафу».

Документ розробили на виконання підпункту 2 пункту 2 розділу ІІ Закону України від 15.01.2025 № 4219-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення права осіб з інвалідністю на працю».

Як подаватимуть скаргу

Проєкт передбачає, що платник внеску зможе подати скаргу у паперовій або електронній формі, у тому числі через Електронний кабінет.

Скаргу подають безпосередньо до податкового органу, який прийняв вимогу та/або рішення упродовж 10 робочих днів, що настають за днем отримання платником внеску вимоги та/або рішення податкового органу, що оскаржується.

Судові витрати: як облікувати й оподаткувати

Що зазначити у скарзі

Проєкт встановлює перелік інформації, яку потрібно буде включити до скарги. Зокрема, платник має зазначити свої дані та податкову адресу, найменування податкового органу, реквізити оскаржуваного документа, підстави для оскарження та обставини, з якими він не погоджується.

Також у скарзі потрібно буде обґрунтувати свою позицію з посиланням на норми законодавства, сформулювати вимоги та клопотання, повідомити про можливе оскарження документа в суді та вказати адресу для отримання рішення за результатами розгляду.

До скарги можна буде додати розрахунки, документи, зауваження та пояснення, які подавалися під час перевірки, а також інші матеріали на підтвердження позиції платника.

Скаргу підписує особисто платник внеску або його уповноважений представник. У разі підписання представником потрібно додати документ, що підтверджує його повноваження.

ДПС матиме 20 днів на рішення

Податковий орган повинен буде розглянути скаргу та прийняти вмотивоване рішення протягом 20 календарних днів з дня її отримання.

За наявності обґрунтованих причин строк можуть продовжити, але не більше ніж до 60 календарних днів. Про продовження платника мають письмово повідомити не пізніше ніж за три робочі дні до завершення основного 20-денного строку.

Якщо ДПС не надішле вмотивованого рішення протягом установленого або продовженого строку, скарга вважатиметься повністю задоволеною на користь платника з дня, наступного за останнім днем відповідного строку.

Джерело: СПО об’єднань профспілок

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Відображаємо в обліку штрафні санкції

За боргами слід платити, взяті зобов’язання виконувати. Штраф, пеня, неустойка — це покарання за невиконання свого обов’язку. Окрім них є й відшкодування інших втрат, яких зазнала друга сторона, наприклад, інфляції. Як же відобразити в обліку штрафи й пеню, що виникають за господарськими договорами, а також під час сплати податків і зборів — у консультації
202839

Штраф за несвоєчасну сплату єдиного податку

Несплата будь-якого податку – це штраф та пеня. Це може статися як усвідомлено, так і через допущену помилку, яка виявлена самостійно чи органом ДПС. Про наслідки несвоєчасної сплати єдиного податку, штрафи за несплату єдиного податку під час воєнного стану — у цьому огляді
108240

Штрафи за порушення трудового законодавства 2026: таблиця

У період воєнного стану інспектори Держпраці можуть завітати для перевірки лише в особливій ситуації. Підстави для такого раптового візиту обмежені, як і питання для перевірки. Експерт нагадує випадки, коли Держпраці може провести позапланову перевірку, і розміри трудових штрафів у 2026 році
83573

Штрафи за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних: скільки платити у 2026 році

ПДВ, безумовно, є найбільш штрафонебезпечним податком, що вимагає складного обліку та адміністрування. У цьому огляді ми розглянемо можливі штрафи за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних або коригування розрахунків
91482

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді