Робоча ситуація дня: Реєстрація договору оренди та права користування нерухомістю

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Чи потрібно реєструвати договір оренди приміщення, укладений між юридичними особами приватного права? Якщо так, то за яких умов і хто здійснює таку реєстрацію? Які наслідки нереєстрації та яка відповідальність за нереєстрацію відповідних договорів, якщо їх таки потрібно реєструвати?

СИТУАЦІЯ

Чи потрібно реєструвати договір оренди приміщення, укладений між юридичними особами приватного права? Якщо так, то за яких умов і хто здійснює таку реєстрацію? Які наслідки нереєстрації та яка відповідальність за нереєстрацію відповідних договорів, якщо їх таки потрібно реєструвати?

Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності

РІШЕННЯ

Починаючи з 01.01.2013 договори оренди приміщень у будівлях і спорудах реєструвати не потрібно. Але наразі слід реєструвати права користування нерухомістю, що виникли на підставі таких договорів. Та й то обов’язковій державній реєстрації відповідно до закону підлягає лише право користування (найму, оренди) нерухомим майном, яке виникає на підставі договору найму будівлі або іншої капітальної споруди (їх окремої частини), укладеного на строк не менш як три роки. Таку вимогу містять частина 1 статті 794 Цивільного кодексу України і пункт 2 частини 1 статті 4 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 01.07.2004 № 1952-IV.

Тобто чинне законодавство пов’язує виникнення у правонабувача обов’язку здійснити реєстрацію права користування (найму, оренди) будівлею або іншими капітальними спорудами, їх окремими частинами винятково зі строком дії відповідного договору.

Детально про те, як проводиться державна реєстрація прав, читайте в експертно-правовій системі «Експертус Податки».

додаток

10 місяців передплати — 12 місяців експертної підтримки! Вигідна математика вересня для бухгалтера

image16

Статті за темою

Усі статті за темою

Інвентаризація 2025: порядок проведення, строки та оформлення результатів

Інвентаризація на підприємстві: чому вона важлива, як правильно підготуватися, хто відповідає за її проведення. Розглядаємо особливості річної інвентаризації, строки та процедуру, а також як скласти наказ
236716

Єдиний податок 2025: ставки, групи, ліміти, звітність і сплата для ФОП

Що таке єдиний податок? Єдиний податок передбачає звільнення від сплати деяких податків, більш прості підходи до ведення обліку та звітності. На ньому можуть перебувати як юрособи, так і фізособи-підприємці. Про групи єдиного податку в 2025 році, про єдиний податок і воєнний стан, хто може перебувати на кожній з них та за яких умов, а хто взагалі не має права бути єдинником — у цьому огляді
310448

Акт приймання-передачі благодійної (гуманітарної) допомоги

Експерти пояснили, у яких випадках складати акт приймання-передачі благодійної допомоги та акт приймання-передачі гуманітарної допомоги, за якою формою, у скількох екземплярах, як довго зберігати. Також навели приклади з практики медзакладів і зразки документів. Зразки — з інтерактивними підказками та варіантами формулювань
15439

Хто такий ФОП: головне про фізичну особу-підприємця

Якщо у вас є ідея щодо створення своєї власної справи — візьміться за неї сьогодні й будете мати результат уже завтра. Ідея — це, звичайно, головне, але ще треба зробити перші кроки та оформити ФОП. У консультації розповімо все про ФОП
64765

Відрахування із заробітної плати 2025: ПДФО, військовий збір, аліменти та інші утримання

Податки з зарплати — це ПДФО, військовий збір та інші утримання із заробітної плати, наприклад аліменти чи профспілкові внески. У статті ви знайдете приклади розрахунків і пояснення щодо оподаткування зарплати та нарахування ЄСВ
441100

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді